Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii
Zdánlivý konec cesty
Co může být reprezentativnější než jezdit automobilem, který má pod kapotou nejsilnější turbodieselový čtyřválec současnosti? Hladce běžící motor o výkonu 163 koní si snadno poradí s akcelerací na stovku za 8,3 vteřiny a díky preciznímu odhlučnění řidič ani nezaznamená jeho naftovou podstatu. Pružností hýřící agregát navíc potřebuje na sto kilometrů pouze kolem šesti litrů paliva. Mnichovská automobilka udělala všechno pro to, aby si trojková řada udržela místo na vrcholu. Předchozí generace trojkového bavoráku měla dokonalé jízdní vlastnosti, současná jí dodala prestižní interiér a spoustu pohodlí pro cestující. Existuje cesta dál?
Cena: 907 800 Kč
Audi A4 3.0 TDI quattro
Čtyřky jí svědčí
Nový Volkswagen Passat hlásící se k luxusnějším segmentům by mohl dělat Audi potíže. Ale nebude. Nemá totiž pod kapotou třílitrový šestiválcový turbodiesel jako jeho čtyřkruhá ingolstadtská sestřička. A o hodně přichází. Výkon 204 koní výstižně podtrhuje nové dramatické rysy A4 a přední výhružné mřížky chladiče se má konkurence proč obávat. Na stovku zrychluje za 7,2 vteřiny a především disponuje pohonem všech kol quattro. Ten se inteligentně rozděluje mezi nápravami podle toho, která kola mají lepší přilnavost. Audi do značné míry zbavilo „á čtyřku“ i poměrně tupého pocitu z řízení a v interiéru jako obvykle exceluje. Možná ještě lepší variantou pod kapotu by mohl být benzinový dvoulitr TFSI. Ten ale nemá sedmiapůllitrovou spotřebu.
Cena: 1 230 000 Kč
Mercedes-Benz C230 Kompressor
Jen s malým příplatkem
Je to sice jen osmnáctistovka, ale stydět se za ni nikdo nemusí. A nejen díky elegantně pojatému interiéru s moderní středovou konzolí a decentními ovladači. Přeplňování kompresorem z nejnovější generace Mercedesu třídy C vypumpuje 192 koní a ručička tachometru na 240 kilometrech za hodinu je také pádným argumentem. O akceleraci na stovku za 8,1 vteřiny ani nemluvě. Těžko říct, jestli posádku spíše osloví propracovaná komfortní sedadla, nebo harmonické jízdní vlastnosti na silnici. Novým „céčkem“ s přepracovaným podvozkem se Mercedes konečně v této třídě zbavuje nálepky „pouze komfortní“ a dává najevo dravé ambice. Nejlepší je s příplatkovým sportovním podvozkem.
Cena: 1 082 000 Kč
No pasarán! Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde
CityRover
Ačkoliv snaha dopřát zákazníkům automobil za co nejnižší cenu je bohulibá, neměl by mít jízdní vlastnosti plastikového kontejneru. Jistě, stěrače stírají, blinkry blikají a světla svítí, ale opravdu je cílem osobních vozů pouze přemisťovat lidi z jednoho bodu někam jinam? Kopat do mrtvol se nemá. Jenže CityRover (alias Tata Indica) není ani tak dílem krachujícího britského výrobce jako Tata Motors. A to znamená, že se v Indii budou vyrábět dál, ať to s MG Roverem dopadne jakkoli. Co kdyby někoho napadlo, že by se mohl dovážet i do Česka…