Menu Zavřít

Top auta podle E8: Na dovolenou

22. 7. 2005
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii

Lexus RX400h

Tajemství šinkanzenu

Zatímco Toyota Prius byla zkušebním premiantem (viz test v magazínu E8, duben 2005), ve sportovně užitkovém lexusu rozbalili Japonci svoje dosavadní hybridní zkušenosti naplno. Dvojice elektromotorů a benzinový agregát posloužily jako rozumný základ pro pohodlný a pečlivě propracovaný automobil na dlouhé a rychlé cestování. Díky spolupráci agregátů je jízda nepředstavitelně tichá a provází ji pouze vzdálený zvuk pneumatik a šum větru. S výkonem 272 koní si troufne i na nejsilnější konkurenty v segmentu, zvláště když těžkému vozu umožní akcelerovat na stovku za méně než osm vteřin. Lexus RX400h napěchovaný moderními technologiemi působí zevnitř spíše jako manažerský sedan a pouze zvýšený posez upozorňuje na mírné terénní ambice. Už vůbec byste na SUV nehádali podle kombinované spotřeby 8,1 litru benzinu na sto kilometrů. Háček: do Česka jich letos přijde zhruba čtrnáct a osm je již objednáno.
Cena: 1 700 000 Kč

Škoda Octavia Combi 4×4 2.0 FSI

Výlety mimo

Jak je nenápadná, tak je efektivní. Přestože byste ji od obyčejného kombíku s pohonem přední nápravy těžko rozeznali, při jízdě nabízí mnohem víc. Stejně jako on má enormní kapacitu zavazadlového prostoru, poskytne komfort na rozmlácených českých silnicích a potěší chytrými detaily, jako je jednou rukou ovladatelná roletka v kufru. Krok dál představuje pohon všech kol. Nejsou s ním starosti, protože se zapojuje sám podle potřeby, na nezpevněných vozovkách je jako doma a ještě díky němu tahle octavia utáhne o něco těžší přívěs. Osvědčený benzinový dvoulitr s výkonem 150 koní asi v prodejích v Česku turbodiesel o objemu 1,9 litru netrumfne, ale díky mnohem kultivovanějšímu projevu a silnějšímu agregátu je bezesporu rozumnější volbou. Maximální rychlost kolem dvou set kilometrů za hodinu budiž jeho posádce odměnou.
Cena: 689 900 Kč

Porsche Boxster S

Se S nebo bez

Roadster s přilnavostí lepicí pásky střechu nepotřebuje. Dvojice v kokpitu si alespoň může bezezbytku vychutnávat sytý zvuk plochého šestiválce a všech jeho 280 koní v zápřahu. Když na to přijde, dostat se z Prahy do Lisabonu za čtrnáct hodin nemusí být utopií. Díky vyváženosti automobilu s motorem o objemu 3,2 litru uprostřed jsou sice dálnice výrazně nudnější než vinuté silničky, jenže maximální rychlost 268 kilometrů za hodinu může mít také něco do sebe. Boxster navíc skrývá nejedno překvapení. Třeba dva zavazadlové prostory: na plavky každého člena posádky jeden. A kdyby akcelerace na stovku za 5,5 vteřiny byla přece jen moc, to S na konci být až tak nutně nemusí. Výkon 240 koní menšího šestiválce o objemu 2,7 litru nezní ve větru méně půvabně.
Cena: 1 732 000 Kč

No pasarán!
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde

MM25_AI

Hyundai Accent

Pokud jste viděli poslední novinku od značky Hyundai, sedan Sonata, nejspíš jste těžko skrývali údiv. Propracovanost a elegance, jíž korejský vůz oplývá, z něj spolu se sympatickou cenovkou dělají atraktivní variantu ke Škodě Octavia, Volkswagenu Passat či Fordu Mondeo. Některé z vozů Hyundai ale do podobného stadia kvality zatím nedospěly a jejich image nepomůže ani sponzorování české fotbalové reprezentace. Třeba accent. Zastaralá koncepce z dob, kdy se ještě v Jižní Koreji nenaučili evropské automobily ani kopírovat, špatně odhlučněné motory a jízdní vlastnosti jako vystřižené z učebnice „Co by automobil na silnici neměl nikdy udělat“. I kdyby u Hyundai dávali k accentu klimatizaci s přehrávačem kompaktních disků a tisíc airbagů zdarma, stále bude mít větší šmrnc koupit si místo něj kolo a discman.

  • Našli jste v článku chybu?