Menu Zavřít

Top auta podle E8: Na které se v roce 2005 nejvíc těšíme

7. 1. 2005
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané kategorii

Nissan Micra C+C

To to trvalo...

Jestliže zatím neexistoval důvod pro to, aby malé automobily dostaly pevnou stahovací střechu, Nissan Micra se jím definitivně stane. Stylem oplývající vůz totiž přímo láká k tomu, aby na síle svého image stavěl daleko razantněji, než tomu bylo dosud. Kulatým tvarům exteriéru dokonale odpovídá pojetí kabiny i s materiály a tvary odkazujícími do let hippies. Stejně roztomilá je i jedna z funkcí palubního počítače, blahopřející řidiči k narozeninám, pokud si nastaví datum. Tím vším bude okouzlovat i Micra C+C, jenže jí navíc přibude střecha ochotná kdykoli vpustit vítr dovnitř. Svým způsobem je s podivem, že na tento nápad Nissan nepřišel jako první. Časová ztráta za premiantem v dobývání tohoto minisegmentu trhu – Peugeotem 206 cc – ho jistě mrzí již teď.
Cena: 500 000 Kč (odhad)

Mazda 5

Půjde to i bez wankelu

Od té doby, co začala Mazda své modely označovat jednoduchou číslicí, vyhýbá se jednoduchosti, jak jen to jde. Především ale vsadila na sportovní image, který v příštím roce hodlá zavést i do třídy velkoprostorových automobilů. Novou Mazdu 5 charakterizuje podobně dramatická příď, jež zaujala u šestky či později u trojky, na prvním místě by měla přesto stát prostornost interiéru. Uvnitř bude k dispozici šest plus jedno sedadlo, jejichž poslední, třetí řada bude sklopitelná do podlahy. Zadní dveře jsou posuvné, aby bylo nastupování co nejkomfortnější. Pokud bude mít stejně příjemné dynamické vlastnosti a podobně tvrdším způsobem naladěný podvozek jako předchozí modely, možná i jízda ve velkoprostorovém automobilu začne být více o zábavě, a ne jen o pohodlí. Ani do něj Mazda nemusí montovat motor Wankel.
Cena: 800 000 Kč (odhad)

Range Rover Sport

bitcoin_skoleni

Nejrychlejší v historii

Dostat se ze současných finančních potíží je pro Land Rover určitě prioritou. Postavit konkurenta pro Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg či BMW X5 se proto vůbec nejeví jako špatný nápad. Segment sportovně užitkových vozů, které jsou schopny létat po dálnicích rychlostmi převyšujícími dvousetkilometrovou hranici, je stále mezi zákazníky velmi populární a Britové k němu mohou říct svoje. Luxusními interiéry a kvalitním provedením proslavené Range Rovery se tak budou moci konečně zbavit závislosti na terénu. Jako jeden z motorů bude nový RR Sport pohánět benzinový osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 400 koní. Na stovku akceleruje nejrychlejší sériový Range Rover v historii za šest vteřin a dokáže jet přes 240 kilometrů za hodinu.
Cena: 1 800 000 Kč (odhad) No pasarán! Automobily, kterým to v E8 jen tak neprojde

Renault Thalia

Renault se na základě pozitivního ohlasu od zákazníků rozhodl oproti původním plánům prodávat Dacii Logan i v západní Evropě. Naproti tomu Renault Thalia, běžně přezdívaný jako clio s kufrem, na rozvojových trzích zůstal i po několika letech výroby. Automobilka nyní tvrdí, že si vozy nebudou přetahovat zákazníky. Je přitom jasné, že model nízkonákladového loganu má prioritu. Thalia v porovnání s ním vypadá jako testovací vzorek pro zkoumání zájmu, jehož se bude logan snažit využít. Renault se u ní příliš nezabýval designem a podle toho také vypadá. Tahákem má být prostorný zavazadlový prostor, karoserie typu sedan a přijatelná cena. Co s ní ale v okamžiku, kdy je logan na světě? Ani dříve o ni v západní Evropě nestáli a teď už se tam nejspíš nevydá.

  • Našli jste v článku chybu?