Menu Zavřít

Top auta podle E8: Nad dva a půl milionu

2. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané cenové kategorii

Za zavřenými dveřmi

Rolls-Royce Phantom Stereotypy se narušují těžko. Přestože u Rolls-Royce dávají najevo, že phantom byl stvořen k řízení, většina kupců se v něm bude spíše vozit vzadu. Zvláštní to rozhodně není. Obráceně se otevírající zadní kočárové dveře zvou k usednutí do luxusních kožených sedadel, která mohou mít buď podobu třímístné sedačky, nebo dvou samostatných křesel. Ve druhém případě se mezi nimi najde prostor pro konzoli s minibarem, ovládáním televize a DVD či mobilní kanceláří. O dění mimo vůz se cestující podle zvuků nedozvědí díky perfektnímu odhlučnění benzinového dvanáctiválce od BMW, zvláště když nechají vyniknout audiosystému Logic7 s patnácti reproduktory a sedmi zesilovači. Obklopuje je přitom spousta ušlechtilého leštěného dřeva a precizně zpracované kůže. Pokud za pasažéry zapomene zavřít dveře řidič, poslouží tlačítko elektroniky. Jsou-li však od dovření pouhých šest milimetrů, zaklapne je sám phantom.
Cena: asi 11 milionů Kč

Z nuly na nulu za 6,5 vteřiny

Pagani Zonda C12-S Těžko by někoho napadlo, že jeden z nejkrásnějších supersportovních automobilů současnosti je dílem Argentince. Horacio Pagani ale své vozy začal roku 1992 vytvářet v italské Modeně, a to už znalce neudiví. Jeho poslední model pohání vzadu umístěný dvanáctiválec od AMG, který má s objemem 7,3 litru 550 výrazně se projevujících koní. Stojící vůz se na stokilometrovou rychlost dostane za 3,8 vteřiny po sešlápnutí plynového pedálu, další necelé tři vteřiny stačí na to, aby jej brzdy znovu zastavily, a to i na mokré silnici. Řidič se spolujezdcem přitom mohou Zondu S rozjet na více než 350 kilometrů v hodině (nebo zhruba sto metrů za vteřinu), přitom na perfektní ovladatelnosti auta se nic nemění. Interiér opticky zvětšuje střecha z tónovaného skla, kůže a hliník vytvářejí příjemně luxusní prostředí. Tohoto pagani vznikají zhruba dvě desítky ročně, takže vedle něj působí lamborghini, ferrari či porsche jako masově vyráběná auta.
Cena: asi 13,5 milionu Kč

MM25_AI

Cena jedinečnosti

Jaguar XKR Convertible Auto, které svými tvary odkazuje na výjimečný Jaguar E-Type ze šedesátých let, je v nabídce britské značky tím nejdražším a zároveň nejsvůdnějším. Stačí jen pocit rukou na věnci volantu tvořeného kombinací kůže a černě mořeného javorového dřeva. Zásadní rozhodnutí přijde na začátku: sportovní šmrnc, nebo elegantní pohodlí? V prvním případě si řidič doteku dřeva při řízení neužije, protože volant Momo stejně jako řadicí páka jsou v kůži. Tělo obepínají sedadla Recaro a auto na silnici drží jako přilepené na stříbrných dvacetipalcových litých kolech. A že to vozu s elektronicky omezenou nejvyšší rychlostí na 250 kilometrech za hodinu sluší. Interiér přitom může na přání obohacovat třeba hliník. Za každé z těchto zútulnění Jaguaru XKR je ale potřeba připlatit, takže nakonec není problém utratit kromě základní ceny další milion. Bohužel, nebo bohudík?
Cena: 3 275 000 Kč

Jiná jízda

Mercedes S 55 L AMG Byla jednou luxusní limuzína Mercedes-Benz S 600, kterou si vzali do parády v AMG, sportovní divizi stuttgartské automobilky. Za základ posloužila velkoryse pohodlná prodloužená verze s označením L, která byla patřičně doladěna v lehce agresivním duchu, a potom přišly na řadu vnitřnosti. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru musel být doplněn velmi výkonnými brzdami, vyměnila se převodovka a AMG dodalo mimo jiné i litá kola se svým logem. Tak se stalo, že se z usedle laděného automobilu vyloupl šílený dvoutunový dravec, který na stovku zrychlí za 4,8 vteřiny a maximální rychlost mu diktuje omezovač. Jediné, čím se jeho vlastník musí denodenně trápit, je neřešitelné dilema – užívat si mohutné akcelerace v dokonalém pohodlí zadních sedadel, nebo s rukama na ergonomicky tvarovaném volantu?
Cena: 4 196 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?