Do morku kostí
Ferrari 360 Modena Challenge Stradale
Je rychlejší než 360 Modena, z níž tato brutálně sportovní verze vychází, a je rychlejší než 99 procent aut na silnicích. Je rychlé na okruhu, je rychlé za sucha i za mokra. Trochu vás zpomaluje jen automatická převodovka se závodním ovládáním pádly pod volantem, ale možná to na řazení ani nepostřehnete. Musí se to s ním však umět. Jeho osmiválec je schopen vás po sešlápnutí plynu zatlačit do sedaček na dlouhé vteřiny, a pokud máte před sebou dostatečně dlouhou rovinku, nakonec se řítíte rychlostí kolem 330 kilometrů za hodinu. Stovku zvládá za více než pět vteřin, ale mnohem lepší je v zatáčkách. Dvousedadlový kokpit s anatomickými sedačkami je přesně to, co od supersportu čekáte: maximální strohost přizpůsobená jedinému účelu - jet skutečně rychle. Pod přední kapotu se navíc vejde nějakých 250 litrů zavazadel.
Cena: 5 600 000 Kč
Možnosti nafty
Audi A8 4.0 TDi
Poslední Audi s osmičkou v názvu čekalo na svůj turbodiesel dlouho, ale vyplatilo se. Osm válců, které nakonec pod jeho kapotou skončily, mají společně objem necelé čtyři litry. Z motoru lze vymáčknout 275 koní, díky nimž se ručička tachometru zarazí až na dvěstěpadesátce (obligátní omezovač). Stovku přitom mine už po necelých sedmi vteřinách. Takové možnosti se zdají při kombinované spotřebě do deseti litrů nafty jako zázrak. A to ve své podstatě Audi A8 o trhání rychlostních rekordů není. Klidně byste vzali práci ve dvě stě kilometrů vzdáleném městě, abyste si s ním každý den tu trasu mohli dvakrát projet. Vzhledem k tomu, že má, jak se u jednoho z nejluxusnějších audi sluší, pohon všech kol quattro, možná byste zkoušeli i různé cesty. Snad jen ve městě by vám ho i sebe přišlo líto – na televizi se totiž můžete koukat i doma, kde má víc než šest palců.
Cena: 2 610 000 Kč
Na konci dráhy
Koenigsegg CC S8
Když už je nějaký automobil nejrychlejším produkčním vozem na planetě (a není to formule 1 ani podobný speciál), bude na osmiválci skrytém v jeho útrobách něco zvláštního. Tou úchylkou je 655 koní výkonu a 750 newtonmetrů točivého momentu. Švédský výrobce uvádí, že dosáhne rychlosti 390 kilometrů v hodině, což se zhruba rovná rychlosti vzlétávajícího letadla na konci startovací dráhy. Takže poměrně drsný rozjezd. Karoserie se vyrábí podobným způsobem jako u monopostů F1, v motoru a dalších částech vozu se to hemží titanem, chromovaným molybdenem, hořčíkem a slitinami hliníku. CC v názvu znamená, že střechu si můžete sundat a efektně zasunout pod přední kapotu. Nejkrásnější je, když se koenigseggu otevřou dveře. Kdo kdy viděl v akci jejich vyklopení a pootočení o devadesát stupňů směrem dopředu, těžko odolá.
Cena: www.koenigsegg.se//