V pohodě
KIA Sorento 2.5 CRDi EX
Pokud by se měl charakter sorenta shrnout jediným slovem, nejvhodnější by bylo vyváženost. V terénu je totiž stejně ambiciózní jako na silnici. Zvládne poměrně obtížné překážky, zároveň se v něm pohodlně cestuje do 130kilometrové rychlosti. V interiéru řidič najde vybavení v kvalitě, která představuje to nejlepší, co kdy jihokorejská automobilka vyrobila. Elektronicky se dá zapojit pohon všech čtyř kol, k dispozici je rovněž redukce, za příplatek může mít sorento pohon všech kol nastálo. Dvouapůllitrový turbodiesel si vystačí za všech podmínek maximálně s deseti litry na sto kilometrů a jeho 140 koní vytáhne dvoutunový vůz vcelku snadno až k hranici 170 km/hod. Rychlost ale sorentu nijak zvlášť nesluší - nejlepší je, když se s ním zachází klidně.
Cena: 949 980 Kč
Nechuť k městu
Land Rover Freelander V6 2.5 SE
I když je třídveřový freelander nejmenším modelem britského Land Roveru, tváří se uvnitř mohutně. Dvoubarevný (béžová a černá), kůží potažený volant má silný věnec, který se bezvadně drží, široká palubní deska vzbuzuje důvěru stejně jako masivní středová konzole, kožená sedadla dokonale padnou. Automobilka do něj nenabízí boční airbagy ani za příplatek, avšak teprve když se člověk usadí a zaklapnou za ním dveře, připadnou mu další bezpečnostní prvky zbytečné. Důsledek? První myšlenkou za volantem freelanderu je vyrazit do terénu. Na silnici přesto není nemotorný, už jen díky benzinovému šestiválci pod kapotou. Jediným místem, kde trpí, je město: nejde jen o to, že při popojíždění v hustém provozu se spotřeba na sto kilometrů blíží dvacetilitrové hranici.
Cena: 1 008 800 Kč
No pasarán!
Automobily, jimž to v E8 jen tak neprojde
**Ford Fusion**
Je to poněkud zvláštní. Ford postavil automobil po vzoru opelu meriva, který měl na malém prostoru poskytnout více místa pro cestující i kufry. Má dobrý podvozek, jak je u Fordu poslední dobou zvykem, bezproblémově se ovládá ve městě i mimo ně a jeho vlastnosti na silnici jsou příjemné. Pouze jedna maličkost mu kazí důvod k existenci, a tou je fiesta. Menší model Fordu je totiž ve všech ohledech lepší. Z vnějšku působí na rozdíl od hranatého fusionu, nezapadajícího ani do současné modelové řady Fordu, elegantně a moderně. Posezení uvnitř obou vozů vybízí k nezáživnému pokusu o hru Najděte deset rozdílů. Vyšší a užší karoserie fusionu má tendenci se v zatáčkách více naklánět, má větší spotřebu, jede pomaleji a je v základní výbavě o sedmatřicet tisíc dražší než srovnatelná fiesta. Výhodou by měl být zavazadlový prostor, do něhož se vejde o 53 litrů bagáže víc. I když se sklopenými sedadly se rozdíl vyšplhá na 228 litrů, i tak je to jako ospravedlnění vzniku modelu chabý argument.