Hlavou dolů
Mitsubishi Pajero MT 2.5 TD GL
Brodit se metr hlubokým bahnem nebo šplhat do prudkého kopce v pohodlí luxusního off-roadu – zážitek jménem pajero. Nejnovější generace terénních obrů od Mitsubishi vstřebala navíc dostatek podstatných změn, aby s ní bylo radostí jezdit také po silnicích. Komfortem na asfaltu se tak pajero blíží sportovně-užitkovým vozům a na dálnici zvládá stopadesátikilometrovou rychlost, v terénu mu přesto nechybí běžné těžkoterénní vychytávky jako závěr diferenciálu nebo redukce. Dvouapůllitrový turbodiesel je sice nejslabším v nabídce vznětových motorů, nicméně i v terénu jeho 115 koní zvládá hodně. Nejvýmluvnější je přední nájezdový úhel, díky němuž nemá dvoutunový vůz problémy šplhat do svahů o sklonu 42 stupňů. Přestože jde o třídveřový model, ve městě by s ním chtěl parkovat asi málokdo.
Základní cena: 999 900 Kč
Zběsilost v srdci
Alfa Romeo 147 GTA
Nacpat do malého hatchbacku šestiválcový motor o 250 koních znamená v podání italské automobilky přinutit jej, aby se z nuly na stokilometrovou rychlost dostal těsně nad šest vteřin. Maximum má hodnotu 246 km/h. A přitom se do milionu korun vejdete i s příplatkovým střešním oknem za téměř jedenadvacet tisíc korun. Suma sumárum, zhruba čtyři tisíce za jednoho koně, a to vůbec není špatné. Burácející šestiválec v šesti tisících otáčkách dělá s adrenalinem divy, i když jen stojíte a hrajete si s pedálem plynu. Pokud Alfu Romeo 147 GTA opravdu chcete, nejezděte s ní do města, neřešte spotřebu a pronajměte si závodní okruh, protože tam si jí užijete nejvíc. Nebo ji používejte jako nákupní tašku do plzeňského hypermarketu. Za hodinu a půl jste zpátky v Praze i s čerstvými bagetami, gorgonzolou a nějakým tím chianti.
Základní cena: 979 000 Kč
===== Princip jinakosti =====
Renault Espace 2.2 16V dCi
Ne že by modely velkoprostorových vozů Renault byly vždy ty nejlepší, ale udávají směr. Espace 2.2 dCi, jenž svým designem vychází z křivek nové generace méganu, je prostě jiný než konkurence. Tichý kultivovaný vznětový čtyřválec se šestistupňovou převodovkou možná najdete v nabídce lecjakého výrobce, 2860 litrů nákladu po sklopení sedadel rovněž jeho rivalové uvezou a ani maximální rychlost 190 kilometrů za hodinu jistě není nedostižná. Rozdílem je elegance. Minimalistická přístrojová deska, na níž je k vidění jenom digitální displej a výdechy vzduchu, kruhové ovladače klimatizace zapuštěné ve dveřích, CD přehrávač ukrytý pod výklopným krytem - vše je podřízeno estetice interiéru. Nakonec vás ale dostane trik, který francouzský výrobce ve svých vozech nepoužil poprvé: nasednete, zastrčíte do středové konzole kartu a zmáčknete tlačítko start.
Základní cena: 1 040 000 Kč