Menu Zavřít

Top auta podle E8: Za milion

25. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané cenové kategorii

bitcoin_skoleni

Zavazadla nebrat

Mazda MX-5 Sport Mazda to má s roadstery a kabriolety jednoduché: od roku 1989 vyrábí jeden model, který pouze mírně obměňuje. Například v devadesátých letech populární elektronicky vyklápěné světlomety vystřídaly u MX-5 současné přimhouřené kočičí. Postupně se vylepšily také agregáty až k dnešní benzinové osmnáctistovce s maximálním výkonem 145 koní, ale celková koncepce zůstává stejná: dvě sedadla, motor uložený vepředu, náhon na zadní kola. Díky vyváženému rozložení hmotnosti se na silnici chová jako klasický sporťák, přestože zrychlení na stovku za 8,2 vteřiny není nijak závratné. Zábavnější je projíždět se s MX-5 po kroutících se okreskách, než se pokoušet honit bavoráky a mercedesy na německých dálnicích. Plátěná skládací střecha proti dešti bohatě stačí, za pevnou si lze připlatit asi 65 tisíc.
Základní cena: 849 900 Kč

Hlavou dolů

Mitsubishi Pajero MT 2.5 TD GL Brodit se metr hlubokým bahnem nebo šplhat do prudkého kopce v pohodlí luxusního off-roadu – zážitek jménem pajero. Nejnovější generace terénních obrů od Mitsubishi vstřebala navíc dostatek podstatných změn, aby s ní bylo radostí jezdit také po silnicích. Komfortem na asfaltu se tak pajero blíží sportovně-užitkovým vozům a na dálnici zvládá stopadesátikilometrovou rychlost, v terénu mu přesto nechybí běžné těžkoterénní vychytávky jako závěr diferenciálu nebo redukce. Dvouapůllitrový turbodiesel je sice nejslabším v nabídce vznětových motorů, nicméně i v terénu jeho 115 koní zvládá hodně. Nejvýmluvnější je přední nájezdový úhel, díky němuž nemá dvoutunový vůz problémy šplhat do svahů o sklonu 42 stupňů. Přestože jde o třídveřový model, ve městě by s ním chtěl parkovat asi málokdo.
Základní cena: 999 900 Kč

Zběsilost v srdci

Alfa Romeo 147 GTA Nacpat do malého hatchbacku šestiválcový motor o 250 koních znamená v podání italské automobilky přinutit jej, aby se z nuly na stokilometrovou rychlost dostal těsně nad šest vteřin. Maximum má hodnotu 246 km/h. A přitom se do milionu korun vejdete i s příplatkovým střešním oknem za téměř jedenadvacet tisíc korun. Suma sumárum, zhruba čtyři tisíce za jednoho koně, a to vůbec není špatné. Burácející šestiválec v šesti tisících otáčkách dělá s adrenalinem divy, i když jen stojíte a hrajete si s pedálem plynu. Pokud Alfu Romeo 147 GTA opravdu chcete, nejezděte s ní do města, neřešte spotřebu a pronajměte si závodní okruh, protože tam si jí užijete nejvíc. Nebo ji používejte jako nákupní tašku do plzeňského hypermarketu. Za hodinu a půl jste zpátky v Praze i s čerstvými bagetami, gorgonzolou a nějakým tím chianti.
Základní cena: 979 000 Kč ===== Princip jinakosti =====
Renault Espace 2.2 16V dCi
Ne že by modely velkoprostorových vozů Renault byly vždy ty nejlepší, ale udávají směr. Espace 2.2 dCi, jenž svým designem vychází z křivek nové generace méganu, je prostě jiný než konkurence. Tichý kultivovaný vznětový čtyřválec se šestistupňovou převodovkou možná najdete v nabídce lecjakého výrobce, 2860 litrů nákladu po sklopení sedadel rovněž jeho rivalové uvezou a ani maximální rychlost 190 kilometrů za hodinu jistě není nedostižná. Rozdílem je elegance. Minimalistická přístrojová deska, na níž je k vidění jenom digitální displej a výdechy vzduchu, kruhové ovladače klimatizace zapuštěné ve dveřích, CD přehrávač ukrytý pod výklopným krytem - vše je podřízeno estetice interiéru. Nakonec vás ale dostane trik, který francouzský výrobce ve svých vozech nepoužil poprvé: nasednete, zastrčíte do středové konzole kartu a zmáčknete tlačítko start.
Základní cena: 1 040 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?