Mini Cooper S
Bavorská chlouba
BMW pobouřilo spoustu Britů tím, jak naložilo s automobilkou Rover. Alespoň za jednu věc by mu však obyvatelé Spojeného království měli být vděčni: za vzkříšení Mini Cooperu. V jedné z ikon britského automobilového průmyslu zachovalo dvě nejdůležitější charakteristiky: sportovní chování a stylovost vnitřního i vnějšího designu. Vrcholná verze „S“ je jedním z nejagresivnějších malých aut. Výborný tvrdý podvozek a kola v rozích karoserie udržují vůz stabilní i ve vysokých rychlostech. Kompresorem přeplňovaný čtyřválec má nejvyšší výkon 165 koní, které ženou cooper na sto kilometrů v hodině za 7,6 vteřiny a jejichž síla končí na 214 km/h. I kdyby však motor byl jen průměrný, mini by vzal stejně každý na milost díky jeho elegantním tvarům. Oválné světlomety či přístrojové desce vévodící kulaté přístroje se prostě nezapomínají.
Základní cena: 763 400 Kč
Honda Accord 2.0 Comfort
Tiše a bezpečně
Manažeři to mají těžké. Vozů je pro ně v showroomech jako psů a zvláště japonští výrobci se předhánějí v elegantních křivkách. Poslední model od Hondy je reprezentativní, ale zároveň má jemně sportovní švih. Perfektně zpracovaným a bohatým vybavením, tichým dvoulitrovým motorem a jízdními vlastnostmi se dere i mezi luxusnější a dražší vozy, jako je Audi A4 nebo mercedesy, jimž se podobá třeba ukazateli směru zapuštěnými do zpětných zrcátek. Převodovka je hladká a přesná, podvozek komfortní a agregát má v zásobě dost dynamiky od nízkých otáček. Nad čtyřmi tisíci se z něj díky proměnnému časování ventilů už stává dravec. V základní výbavě je osm airbagů či v této třídě běžný multifunkční volant s ovládáním tempomatu a rádia. Maličkostí, která potěší, je tiché duté klapnutí zavírajících se dveří.
Základní cena: 749 000 Kč
Hyundai Coupé 2.7 V6
Se všemi šesti vé
Mohlo by se zdát, že dostat 167 koní z motoru o objemu 2656 cm3 znamená neúspěch, zvláště u sporťáku. Naštěstí čísla nejsou vše. Jihokorejská automobilka vyzdobila kupátko krásnými liniemi, které při troše fantazie a v červené barvě vzdáleně připomenou ferrari. Interiér je precizně zpracovaný a dobře ergonomicky rozvržený. Po otočení klíčkem se ozve tiše předoucí šestiválec a sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu znamená, že jste do dvaceti vteřin na stopadesátce. Přitom se zdá, že nejedete zvlášť rychle. Díky příjemnému zvuku motoru ve vysokých otáčkách se ani nechce řadit na „dálniční“ šestku. Do zavazadlového prostoru se leccos vejde a dvě zadní sedadla jsou pro lidi malého vzrůstu pohodlná. Dokonalý rodinný automobil, tedy dokud je vašim dvěma dětem do deseti let a máte ve svém žebříčku hodnot jasno.
Základní cena: 759 900 Kč
Suzuki Grand Vitara 2.0
Nebát se ušpinit
Nejlepší sériový vůz od Suzuki a nejlevnější off-road na trhu. Hrbolaté a zabahněné polní cesty mu vyhovují víc než silnice. Na dálnici si vystačí s povolenou rychlostí a pořádat s ním závody nikoho ani nenapadne, i kdyby to mocné pneumatiky a velká hmotnost dovolovaly. Sedadla jsou pohodlná, přestože by se k nim hodilo lepší boční vedení, a nákladový prostor pojme po sklopení zadních sedadel obrovské množství beden s úrodou jablek. Vnitřek kabiny je decentní a čistě praktický, pro konzervativní řidiče velmi příjemný. Volitelný pohon všech kol a redukční převodovka pracují, jak mají. Kombinovaná spotřeba dvoulitrového benzinového motoru do devíti a půl litru na sto kilometrů neznamená postrach pro peněženku. V terénu se s vitarou jezdí jedna radost a jen málokterý je pro ni skutečně neprůchodný.
Základní cena: 669 900 Kč