Jednou z mála světových automobilek, která dlouho nevyráběla žádné auto do terénu, je Volkswagen. Jeho dceřiná značka Audi sice nabízí upravené limuzíny s pohonem všech čtyř kol, to je ale pro milovníky volného pohybu slabý odvar. Letos by se tento nedostatek wolfsburského koncernu měl napravit. Brzy má totiž vyjet z bývalých Bratislavských automobilových závodů Touareg, který prý překoná všechny současné standardy.
Co se skrývá za tak odvážným slibem? Touareg bude mít vyspělý podvozek, zaručující dobré jízdní vlastnosti v terénu i na silnicích, stálý elektronicky řízený systém pohonu všech kol, zavěšení kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech, pneumatické odpružení s elektronicky řízenými tlumiči, pěti, šesti, osmi nebo desetiválcové motory. K tomu lze připočíst údajně mimořádně komfortní interiér.
Všechny tři diferenciály nového vozu mají mít uzávěrky, které lze ovládat i manuálně pomocí otočného spínače z interiéru vozu. Vyspělá elektronika se prý postará o rozdělování přenášeného výkonu mezi kola přední a zadní nápravy. Díky světlé výšce až 300 mm se prý Volkswagen Touareg dokáže probíjet i velmi náročným terénem, může se brodit vodními toky hlubokými až 585 mm a snáší boční náklon do 45 stupňů.
Při překročení rychlosti 125 km/h sníží pneumatické zavěšení kol automaticky světlou výšku o 25 mm, což zvýší stabilitu jízdy. Řidič si navíc může knoflíkem na palubní desce manuálně nastavit tuhost zavěšení.
Interiér nového off-road modelu Touareg má v mnohém připomínat luxusní limuzínu Phaeton. Jednou z priorit tvůrců vozu bylo dosažení nejvyšší míry aktivní i pasivní bezpečnosti. Karoserie tak nemá tradiční agresivní tvary a například kapota je vyrobena z poddajného hliníkového plechu, takže při případné kolizi (zejména s chodci) nebudou podle konstruktérů následky tak fatální. Co zatím není jasné, jsou dvě věci – kdy přesně Touareg přijde na český trh a kolik bude stát.