Toyota letos nabídla další generaci modelu Verso. Příslušník třídy kompaktních víceprostorových vozů se začal prodávat od půl milionu korun s DPH.
Autor: Toyota
Debut Corolly Verso se konal v březnu 2004, kdy byla spuštěna výroba vozu v tureckém Adapazari. Auto vzešlo z klasického sedanu Corolla, jemuž dali konstruktéři větší karoserii a vznikl tak rodinný minivan s vyšší střechou a větším kufrem. První generace vozu se vyznačovala zajímavě lomenou spodní linkou oken a v Evropě si vydobyla se 430 tisíci prodanými kusy solidní prodejní úspěch.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Toyota Verso 2.0 D-4D typ vozu - MPV motor - vznětový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 93 kilowattů max. rychlos - 185 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,3 sekundy spotřeba - 5,4 l/100 km kufr (5 sedadel) - 489/1689 litrů cena - 579 900 Kč |
Testem Profitu prošla minulý týden třetí generace vozu, z jejíhož názvu už vypadl název Corolla a jmenuje se jen Toyota Verso. Co se změnilo? Minivan se letos vydal vlastní cestou hlavně co se týče rozměrů. Při nasednutí do auta jsme mohli ocenit zvětšení rozvoru náprav o 30 milimetrů a prodloužení vozu o osm centimetrů na celkovou délku 4440 milimetrů. Prostorný interiér je asijsky střízlivý a praktický. Kufr má opulentních 489 litrů, skvělá je možnost pořídit si do něj třetí řadu sedadel, která se v případě potřeby jednoduše zaklopí do rovné podlahy takzvaným systémem Easy Flat-7. Auto pak slouží buďto jako sedmimístný mikrobus nebo pětimístná dodávka.
Jízda s novým Versem je komfortní a tichá, plusem námi testovaného vozu byla panoramatická skleněná střecha. Dobrý výhled z vozu ještě vylepšovala zadní kamera. Testovaný naftový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem prošel naším testem téměř bez ztráty bodu. Je pružný, výkonný a přitom úsporný. Jednu výhradu jsme ale k agregátu měli. Dodává se výhradně s klasickou šestistupňovou samočinnou převodovkou, a to může české řidiče, zvyklé řadit manuálně pavouka, odradit.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Nová Toyota Verso může být kombinací dobře vybaveného rodinného vozu s autem pro podnikání. Může převážet až sedm lidí, takže se bude hodit taxíkářům, hoteliérům nebo firmám pro převážení většího počtu řemeslníků. Auto zdobí kufr velký téměř půl kubíku (pětimístná verze) a utáhne bržděný přívěs do 1300 kilogramů. |
Nakonec k výbavě. Do základu Versa se sériově dodává elektronická stabilizační soustava VSC+, brzdový asistent se soustavou ABS/EBD, protiprokluzové zařízení TRC a asistent pro rozjezd do svahu HSA (Hill-start Assist). Výbava sedmi airbagů zahrnuje okenní hlavové pro celou délku vozu (tedy tři řady sedadel) a kolenní pro řidiče; nové jsou aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.