Nejmenší Toyota Yaris sklízela minulý rok na evropském kolbišti úspěch za úspěchem. Byla vyhlášena nejbezpečnějším vozem ve své třídě, evropským vozem roku 2000 a byla oceněna také za nejlepší motor ve své kategorii. Nejlacinější yaris s litrovým motorem se v Česku prodává za 364 900 korun, vůz ale nabízí komfortnější svezení. Pro náročné je akční verze s názvem Stinger, jejíž cena začíná na 367 tisících korunách.
Pod kapotou stingeru se skrývá zážehový čtyřválec o objemu 1299 kubických centimetrů s proměnným časováním ventilů VVT–i převzatý z modelu Yaris Verso. Stinger je s touto pohonnou jednotkou velmi pružný a ve vyšších otáčkách by mu mohla jeho dynamiku závidět leckterá šestnáctistovka. Dokáže jet rychlostí až 180 kilometrů v hodině, což je například maximum mnohem větší Škody Octavie 1,6 (slabší verze s 55 kW). Na plynový pedál yarisu je ale potřeba mnohem více šlapat, maximálního výkonu 63 kilowattů dosahuje jeho motor až v 6000 otáčkách za minutu. Na hranici čtyř tisíc otáček začíná stroj řvát jako správný sportovní dravec, takže posádka v kabině neslyší vlastního slova.
Právě výše zmíněná třináctistovka získala titul Motor roku 2000 v objemové kategorii od 1,0 do 1,4 litru. Při klidné jízdě nespotřebuje více než šest litrů benzinu na sto kilometrů, ve vyšších otáčkách si pak řekne o zhruba tři až čtyři litry paliva více. K výkonnému motoru přidali konstruktéři stingeru atraktivní kabát, který má evokovat vizáž sportovního vozu. Exkluzivní vzhled doplňuje přední spoiler s mlhovými světly, plastové nástavce prahů a křídlo nad zadním oknem. Interiér se od běžné verze Toyoty Yaris příliš neliší, pouze volant dostal sportovní design a zmenšil se jeho průměr. Zůstala neobvyklá přístrojová deska – před řidičem nejsou žádné ručičkové ukazatele, ale vše je vtěsnáno v digitální podobě do jakési obrazovky, která je umístěna uprostřed palubní desky. Dalším plusem kabiny je vysoký počet odkládacích přihrádek, v dosahu předních sedadel jsme jich napočítali osm včetně šuplíku na mince. K tomu je třeba připočítat tři otvory na láhve s nápoji. Pro srovnání: Škoda Fabia má pouze jeden držák na malý kelímek.
Přes všechnu parádu se ale od Stingeru nedají čekat sportovní zázraky. Je to přece jen malé auto konstruované tak, aby posádce nabídlo co nejvíce prostoru. Toho bylo dosaženo celkovým zvětšením výšky a šířky vozu a prodloužením rozvoru kol. Cestující tak sice mají dostatečný prostor nad hlavou, ale auto se kvůli vysoké výšce v zatáčkách naklání. Přednosti Yarisu Stinger spočívají spíše v komfortu a užitné hodnotě než v pocitech ze sportovní jízdy. Majitel určitě více než rychlost ocení skutečnost, že zadní sedadla lze posouvat až o 150 milimetrů, a zvětšovat tak zavazadlový prostor nebo naopak místo pro cestující. Stinger se prodává ve tří i pětidveřovém provedení. Výbava zahrnuje podle verze i přední airbagy, posilovač řízení a ABS.