Tradiční médium v podobě televizního vysílání zvolna ustupuje novým technologiím přenosu obrazu a zvuku po internetu. Lidé tak tráví o něco méně času sledováním tradičního televizního vysílání, naopak stále více narůstá sledování internetového streamovaného televizního obsahu. Vyplývá to z výsledků každoroční studie "TV & Video Consumer Trend Report 2011" společnosti Ericsson.
Foto: Profimedia.cz
Z celkového počtu respondentů vypovědělo 44 procent, že sleduje internetové televizní pořady více než jednou týdně, a 80 procent respondentů sdělilo, že sleduje tradiční televizní vysílání více než jednou týdně. Při výzkumu bylo provedeno celkem 22 kvalitativních a 13 000 kvantitativních rozhovorů, které reprezentují téměř 400 milionů spotřebitelů.
“Sledování streamovaného televizního obsahu je stále oblíbenější, nicméně sledování tradičního vysílání zůstává i nadále nejrozšířenějším způsobem sledování televize. Je ale vidět trend naznačující potřebu mít k dispozici jak tradiční televizní obsah, tak in ten streamovaný. Sledování televize a videa není negativně ovlivněno internetem v podobné míře jako tisk; jednoduše sledujeme televizi mnohem více způsoby než dříve,“ shrnul výsledky studie Senior Advisor Ericssonu Anders Erlandsson.