Menu Zavřít

TRAFIC ÚTOČÍ

15. 1. 2002
Autor: Euro.cz

Nová dodávka sází na šaramantní design

Začátkem ledna se na trhu objevila nová dodávka, po jejímž nástupu prý nebude nic jako dříve. Jde o nový Renault Trafic, který má být něčím mezi dodávkou a osobním autem. Jeho konstruktéři vsadili hlavně na líbivý design, který má vůz odlišit od všech ostatních „krabicových“ konkurentů a přiblížit stroj potřebám těch, kteří by jej rádi používali i jako osobní automobil. Jeho ceny začínají na 459 900 korunách.

Silný design.
Pokud se někomu zdá, že nový Trafic výrazným designem připomíná Opel Vivaro, pak nejde o mýlku. Automobilky Renault a Opel totiž tento vůz vyvíjely společně, přičemž Vivaro přišlo na český trh již na podzim. Trafic zapadá do konceptu zahájeného Renaultem Kangoo „na pohled“ předimenzovanými předními světlomety, svislými zadními světly a výraznými liniemi blatníků. Přední klínovitá část působí na užitkovém voze odvážně. Boční ochranné lišty sledují tvar karoserie a masivní nárazník dává tušit, že konstruktéři hodně mysleli na bezpečí posádky. Zvláštní je zvýšená zakulacená střecha kabiny, které se v Renaultu říká Jumbo Efekt. Připomíná totiž „čepičku“ Boeingu 747. Jejím úkolem je usnadnit posádce nastupování do kokpitu. Pohodlný je i přístup do dalších prostor vozu – lze počítat s širokými zadními dveřmi a jedněmi nebo dvěma posuvnými bočními dveřmi o šířce jednoho metru. To vše ve spojení s nízkým prahem nákladového prostoru (54 cm) a svislými boky vozidla dává více možností, jak pohodlně nakládat zboží do skříně auta. Zadní dveře delší verze dodávky lze otevřít v úhlu 270 stupňů.

Třiatřicet variant.
Nový Trafic, který je konkurentem Volkswagenu Transporter, krátké verze Fordu Transit a Mercedesu Vito, se bude v dodávat v neuvěřitelných třiatřiceti variantách se dvěma rozvory (3098 nebo 3498 mm), ve dvou úrovních užitečného zatížení (1000 a 1200 kg) a ve třech variantách karoserie (skříňová dodávka, kombi a plošina s kabinou). Letos bude ještě na trh uvedena také verze se zvýšenou střechou.
Rozměry se nový Trafic údajně zařadil k nejpraktičtějším automobilům na trhu. Ve verzi s krátkým rozvorem nabízí skříňová dodávka užitečný objem pět krychlových metrů, nákladový prostor o délce 2,41 a vnitřní výšce 1,38 metru. Prodloužená verze má užitečný objem 5,9 m3 a 40 centimetrů délky navíc; lze do ní údajně naložit tři europalety. Za příplatek nabízí automobil novinku: upevňovací lišty, s jejichž pomocí lze náklad snadno uchytit.
Trafic Combi (dodávka pro přepravu osob), který se dodává rovněž ve dvou délkách, může mít dvě až devět sedadel a je vybaven dvěma vyjímatelnými řadami sedadel a zadním sedadlem, které lze složit a sklopit.

KL24

Motory.
Renault Trafic je vybaven novými motory – agregátem 1.9 dCi s výkonem 82 a 100 koní a dvoulitrem 16V o výkonu 120 koní. Ještě letos prý bude nabídka motorů pro dodávku doplněna o silný 2.5 dCi 16V. Má dosahovat maximálního výkonu 133 koní (98 kilowattů) a vyznačovat se nejen vysokým výkonem, ale také průměrnou spotřebou pouze 8,1 litru na sto kilometrů jízdy.

  • Našli jste v článku chybu?