Další hubený rok zaznamenal v loňském roce výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation. Konsolidovaný čistý zisk sice díky daňovým efektům vzrostl na 327 milionů korun, avšak zisk před zdaněním klesl na 267,5 milionu korun oproti 543 milionům v roce 2017. V době největší prosperity, tedy v letech 2007 až 2012, plzeňská strojírenská skupina vydělávala okolo tří miliard korun za rok. Tržby stagnovaly prakticky beze změny na hodnotě 11,8 miliardy korun.
Oproti předchozímu roku Škodovka utržila více peněz za trolejbusy, lokomotivy a příměstské jednotky, výrazně naopak klesly příjmy z prodeje tramvají, trakčních motorů a vozů metra.
„V loňském roce došlo k téměř dvojnásobnému nárůstu počtu vyrobených trolejbusů a elektrobusů. Tato moderní ekologická vozidla byla dodána například do Budapešti, Žiliny, Galati, Plevenu, Vilniusu, ale také do několika českých měst,“ zmínil v úvodu výroční zprávy prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Konsolidovaný čistý zisk Škody Transportation
Skupina loni dokoupila zbývající čtvrtinu a stala se stoprocentním vlastníkem finské společnosti Transtech. Dříve nepříliš úspěšný podnik prošel pod českým vlastníkem restrukturalizací a díky novým zakázkám opět nabírá zaměstnance. Loni v červnu Transtech získal prestižní zakázku na výrobu 80 tramvají pro německou aglomeraci Mannheim-Ludwigshafen.
Jediným akcionářem Škody Transportation byla od dubna loňského roku skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. K menší změně došlo letos v únoru, kdy desetiprocentní podíl koupil nazpět jeden z původních akcionářů plzeňské Škodovky Michal Korecký. Podle oznámení ve výroční zprávě PPF podíl koupil za 38 milionů eur (980 milionů korun).
Čtěte také: