Výstavba plánované trasy D pražského metra by měla začít do dvou let. První úsek má spojovat Hlavní nádraží a jižní části města, zejména sídliště Novodvorská, Krč, Libuš, Lhotka či Modřany. Magistrát zvažuje možnost postavit zde takzvané lehké metro s kratšími vlaky a nástupišti.
„Městská rada vybere typ podzemní dráhy počátkem tohoto roku,“ řekl radní Radovan Šteiner. Záleží zejména na tom, zda se takzvané lehké metro ukáže jako levnější varianta než klasické metro. Šteiner je přesvědčen o tom, že ano.
Letos chce radnice také zahájit práce na prodloužení trasy A směrem k Ruzyni. Šteiner zároveň potvrdil dřívější prohlášení primátora Pavla Béma, že prodloužení trasy A k ruzyňskému letišti by mělo být hrazeno i částí zisku z privatizace státního podniku Letiště Praha.
(Podrobněji jsme o dalším rozvoji pražského metra psali v Profitu č. 40/2006).