Menu Zavřít

Trdlokafe otevřelo první pobočku v USA. Raketově mu rostou tržby i počet franšíz

18. 7. 2024
Doba čtení: 2 minuty
  • Česká franšízová společnost Trdlokafe otevřela svou první pobočku ve Spojených státech a do konce roku jich za oceánem přidá dalších šest
  • Řetězec, který v zahraničí funguje pod názvem Twistcafe, má aktuálně 330 prodaných poboček ve 12 zemích světa
  • Jen od začátku roku podepsala firma smlouvu s 226 novými franšízanty, do konce roku hodlá vygenerovat obrat ve výši 1,5 miliardy korun

Trdlokafe si nově objednají i zákazníci v USA. Vůbec první americká provozovna, která pro expanzi české franšízy představuje zásadní milník, je od července v provozu na Venice Beach v Los Angeles.

„Otevření pobočky na Venice Beach je pro nás obrovským úspěchem a důležitým krokem v rámci našeho směřování. Věříme, že náš koncept osloví americké zákazníky stejně jako ty evropské. Expanze do USA byla dlouho naším snem,“ komentuje spolumajitel a generální ředitel společnosti Radek Klein, podle kterého nabízí americký trh obrovský potenciál.

Dělají marketing Vodafonu, Global Payments i Monetě. O úspěchu expanze do zahraničí rozhodují detaily, říká šéf eVisions Teuschel
Přečtěte si také:

Dělají marketing Vodafonu, Global Payments i Monetě. O úspěchu expanze do zahraničí rozhodují detaily, říká šéf eVisions Teuschel

A poptávka v prvních dnech fungování nové prodejny naznačuje, že by americká pobočka mohla pokořit i tu dosud nejvýkonnější, jež se aktuálně nachází v Karlově ulici v Praze a měsíčně generuje zisk vyšší než 400 tisíc korun.

Investice s vysokou návratností

Všechny své pobočky buduje společnost jako „ready-made“ podnikání pro franšízanty. Pro kupce prodejnu kompletně vybuduje, následně se postará o nábor personálu i otevření. Slibuje navíc i dlouhodobou podporu provozu.

„Prodejna na Venice Beach byla franšízantovi, který na ni čekal od dubna letošního roku, předána začátkem července. Od prvního dne má krásné tržby a návratnost investice v tomto případě odhadujeme do dvou let,“ konstatuje Klein. Podle něj si mohou zájemci Trdlokafe zakoupit jako investiční nástroj, jehož průměrná roční návratnost činí 33 procent.

Firma otevřela první pobočku v roce 2015 v Brně. O osm let později se společnost, kterou spolu s Kleinem vlastní také Miroslav Švára, Ladislav Truxa a Zdeněk Pavlíček, rozrostla na 330 prodaných prodejen ve 12 zemích světa včetně Spojených arabských emirátů.

Už teď dvakrát lepší než loni

Expanze do zahraničí dělá z Trdlokafe, které je za hranicemi známé pod jménem Twistcafe, raketově rostoucí retailový koncept. Zatímco v roce 2022 vykázala firma roční obrat ve výši 200 milionů korun, už loni byl o 160 milionů vyšší. Ještě výraznější byl růst během prvního čtvrtletí letošního roku. Jen od začátku roku podepsal řetězec smlouvu s 226 novými franšízanty, což je o 150 více než za celý rok 2023. Letos Trdlokafe očekává obrat ve výši 1,5 miliardy korun.

MM25_AI

Jen v USA plánuje společnost do konce roku otevřít dalších šest poboček – mezi nimi jednu přímo na Sunset Boulevard v Miami a další v prestižním Oculus World Trade Center v New Yorku. Soustředit se ale hodlá i na další kontinenty.

,Český‘ trdelník koupíte i v Dubaji. Trdlokafe loni otevřelo 42 zahraničních poboček, doma a na Slovensku rostlo o 59 procent
Přečtěte si také:

,Český‘ trdelník koupíte i v Dubaji. Trdlokafe loni otevřelo 42 zahraničních poboček, doma a na Slovensku rostlo o 59 procent

„V rámci naší globální strategie plánujeme v tomto roce podepsat ještě dalších nejméně 200 poboček v Evropě, Spojených státech a v Asii, což je nejvíce za celou historii Twistcafe Group. Naším cílem je přinést Twistcafe do každého kouta světa, kde je o něj zájem,“ vysvětluje Klein s tím, že otevření první pobočky v USA je dalším krokem k naplnění této vize.

Už jste ochutnali něco u Trdlokafe?

  • Našli jste v článku chybu?