Trdlokafe si nově objednají i zákazníci v USA. Vůbec první americká provozovna, která pro expanzi české franšízy představuje zásadní milník, je od července v provozu na Venice Beach v Los Angeles.
„Otevření pobočky na Venice Beach je pro nás obrovským úspěchem a důležitým krokem v rámci našeho směřování. Věříme, že náš koncept osloví americké zákazníky stejně jako ty evropské. Expanze do USA byla dlouho naším snem,“ komentuje spolumajitel a generální ředitel společnosti Radek Klein, podle kterého nabízí americký trh obrovský potenciál.
A poptávka v prvních dnech fungování nové prodejny naznačuje, že by americká pobočka mohla pokořit i tu dosud nejvýkonnější, jež se aktuálně nachází v Karlově ulici v Praze a měsíčně generuje zisk vyšší než 400 tisíc korun.
Investice s vysokou návratností
Všechny své pobočky buduje společnost jako „ready-made“ podnikání pro franšízanty. Pro kupce prodejnu kompletně vybuduje, následně se postará o nábor personálu i otevření. Slibuje navíc i dlouhodobou podporu provozu.
„Prodejna na Venice Beach byla franšízantovi, který na ni čekal od dubna letošního roku, předána začátkem července. Od prvního dne má krásné tržby a návratnost investice v tomto případě odhadujeme do dvou let,“ konstatuje Klein. Podle něj si mohou zájemci Trdlokafe zakoupit jako investiční nástroj, jehož průměrná roční návratnost činí 33 procent.
Firma otevřela první pobočku v roce 2015 v Brně. O osm let později se společnost, kterou spolu s Kleinem vlastní také Miroslav Švára, Ladislav Truxa a Zdeněk Pavlíček, rozrostla na 330 prodaných prodejen ve 12 zemích světa včetně Spojených arabských emirátů.
Už teď dvakrát lepší než loni
Expanze do zahraničí dělá z Trdlokafe, které je za hranicemi známé pod jménem Twistcafe, raketově rostoucí retailový koncept. Zatímco v roce 2022 vykázala firma roční obrat ve výši 200 milionů korun, už loni byl o 160 milionů vyšší. Ještě výraznější byl růst během prvního čtvrtletí letošního roku. Jen od začátku roku podepsal řetězec smlouvu s 226 novými franšízanty, což je o 150 více než za celý rok 2023. Letos Trdlokafe očekává obrat ve výši 1,5 miliardy korun.
Jen v USA plánuje společnost do konce roku otevřít dalších šest poboček – mezi nimi jednu přímo na Sunset Boulevard v Miami a další v prestižním Oculus World Trade Center v New Yorku. Soustředit se ale hodlá i na další kontinenty.
„V rámci naší globální strategie plánujeme v tomto roce podepsat ještě dalších nejméně 200 poboček v Evropě, Spojených státech a v Asii, což je nejvíce za celou historii Twistcafe Group. Naším cílem je přinést Twistcafe do každého kouta světa, kde je o něj zájem,“ vysvětluje Klein s tím, že otevření první pobočky v USA je dalším krokem k naplnění této vize.