Vstup Peugeotu na trh s SUV je vydařený
Loňské entrée trojice internacionálně počatých SUV se povedlo ve všech ohledech. Nápad postavit model sportovně užitkového vozu jako základ, který pak jednotlivé značky doplní svou výbavou a určitými specifiky, znamenal velkou úsporu peněz na vývoji, umocněnou o fakt, že ani Peugeot, ani Citroën do té doby vlastním SUV nedisponovaly. Tak se zrodil v automobilce Mitsubishi, stran SUV již velice zkušené, model Outlander, který Peugeot a Citroën přijaly s drobnými úpravami za svůj. Ihned po otevření dveří jasně vyniknou asijské geny, avšak na škodu to rozhodně není. Mitsubishi se svého úkolu zhostilo až moc dobře. Výsledkem jsou jízdní vlastnosti a tuhost karoserie, jakou by od francouzských vozů nikdo nečekal.
Peugeot a Citroën ve svých úpravách samozřejmě sahaly hlavně do výbavy interiéru. Určité změny se však odehrály i v nastavení podvozku a tlumičů. Z evropské části trojčat sází to se lvem ve znaku spíše na pohodlí a komfort cestování, zbývající na ještě lepší jízdní vlastnosti a slušně odvedenou práci i mimo silnice.
Design karoserie testovaného Peugeotu 4007 je až na přední část prakticky shodný s citroënem i mitsubishi. Peugeot charakterizují zužující se přední světlomety a snad až příliš rozměrná přední maska. Na zádi se vůz od sourozenců liší pouze lištou mezi zadními světlomety. Jiný je také design litých kol.
4007 je stejně jako Citroën C-Crosser a Mitsubishi Outlander stavěný jako sedmimístný. Třetí řada, složená ze dvou sedadel, je uložena v podlaze zavazadlového prostoru. Logicky tedy nabízí dospělým cestujícím pouze trápení. Vhodná je však pro děti. Využití sedmi sedadel také sníží kapacitu zavazadlového prostoru na necelých dvě stě litrů. V základním provedení je objem kufru od pěti set až po více než patnáct set litrů při sklopení druhé řady sedadel. Přístup do kufru je pohodlný, hlavně díky sklopné hraně dělených pátých dveří.
Palubní deska je v peugeotu totožná s mitsubishi i citroënem, což bohužel znamená použití neměkčených plastů. Ani jejich velice kvalitní zpracování pravděpodobně nedokáže kompenzovat pocit, že v autě za milion korun u nás v Evropě očekáváme trochu víc. Naopak potěší dvojice odkládacích schránek u spolujezdce, z nichž ta spodní je klimatizovaná. Hodnocení sráží dolů také pouze výškově stavitelný volant.
Testovaný model poháněl přeplňovaný naftový čtyřválec o výkon 156 koní. Pohonná jednotka roztáčí podle potřeby buďto přední, nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. K volbě mechaniky náhonu se používá mezi předními sedadly umístěný otočný ovladač. Tím je možné volit režimy pohonu předních kol, 4 x 4 automaticky nebo náhon všech kol uzamknout. Elektromagnetická mezinápravová spojka v režimu auto reaguje nikoli na prokluz předních kol, ale na míru stlačení plynového pedálu a posílá ke kolům zadní nápravy až padesát procent točivého momentu. Absence mezinápravového diferenciálu ale podmiňuje využití zámku 4 x 4 pouze na krátkých úsecích a v nízkých rychlostech. Peugeot 4007 dosahuje při standardní jízdě s plně obsazeným interiérem kombinované spotřeby kolem osmi litrů nafty na sto kilometrů, což je na poskytovanou dynamiku, objem motoru a velikost vozu dobrá hodnota.
Více než co jiného je 4007 čistě silniční auto, jehož pohon 4 x 4 si klade za cíl nenechat posádku ve štychu na sněhu cestou na hory. O nějakých terénních aspektech nemůže být moc řeč, například i kvůli malé světlé výšce.
klady
Komfort jízdy
Silný a kultivovaný motor
Nízká spotřeba
Dobrá základní výbava
Design
zápory
Tvrdé plasty v interiéru
Podélné nastavování volantu
tabulka:
Peugeot 4007
motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
objem: 2179 ccm
převodovka: šestistupňová manuální
nejvyšší výkon: 156 koní
nejvyšší rychlost: 200 km/h
zrychlení 0–100 km/h: 9,9 s
spotřeba: 9,6/6/7,3
cena: 789 900,- testovaný vůz