Menu Zavřít

Třetina Aukra je na prodej. Z firmy se stahují Equity Partners

9. 10. 2018
Autor: Hynek Glos/Euro

V největším aukčním portálu v Česku se schyluje k vlastnické změně. Na prodej je skoro třetinový podíl, který v Aukru drží Petr Kymlička a Radovan Hauk.

Společnost Equity Partners, za kterou stojí partneři poradenské firmy BDO Petr Kymlička a Radovan Hauk, nabídla k prodeji svůj 31 procentní podíl.

„Aukro je z našeho pohledu finanční akvizice. A nyní zvažujeme, jestli naše účast je ještě užitečná, nebo jestli z toho eventuálně exitujeme, řekněme v horizontu roku,“ řekl týdeníku Euro Kymlička.

Podle informací webu Euro.cz nicméně už nyní probíhá finanční prověrka firmy, na jejímž základě budou padat nabídky. „Zájemců o náš podíl v Aukru je vícero,“ věří si Kymlička.

Komu patří Aukro (aktuální vlastnická struktura)
45 procent – Leverage Technogogy (Matěj Boruta, Lumír Kunz, Václav Liška, Patrik Czetö)
31,25 procenta – Equity Partners (Petr Kymlička a Radovan Hauk)
18,75 procenta – Agora (Ladislav Chodák)
5 procent – Ladislav Chodák

Zdroj: Aukro

Cena podílu nemusí být zanedbatelná, protože i když zisky Aukra v posledních letech slábly, pořád jsou jeho výsledky solidní. Ročně se na Aukru prodá zboží za skoro dvě miliardy korun, samotné příjmy firmy pak přesahují 100 milionů korun. Marže jsou přitom na rozdíl od klasických e-shopů poměrně vysoké, protože firma nemusí vůbec řešit například logistiku zboží k zákazníkovi a nedrží žádné vlastní zboží na skladě.

S novým partnerem hodlá Aukro, které nyní zatěžují vysoké splátky úvěru na nový IT systém za 90 milionů korun, nabírat nové lidi, rozvíjet produkty a dělat marketingové kampaně, které mají přinést vyšší obraty prodaného zboží. „Do pěti let bychom chtěli prodávat zboží za 10 miliard korun,“ odhaduje potenciál trhu provozní ředitel Aukra Lumír Kunz, který je zároveň i menšinovým akcionářem firmy.

Zlínská firma se nyní podle Kunze znovu hodlá vrátit ke svým začátkům, kdy byla hlavně aukčním portálem a neprodávala nové zboží. A to i proto, že zákazníci, kteří dávají do dražby své předměty nebo se dražeb účastní, patří k nejloajálnějším.

Aukro chce využít toho, že v Česku v aukcích prakticky nemá konkurenta a svézt se na prudce rostoucím trhu e-commerce, který v Česku roste o 20 procent ročně.

Hodnota zboží prodaného v e-shopech v Česku (v miliardách korun)
rok hodnota
2013 58
2014 67
2015 81
2016 98
2017 115
2018 138 (odhad)

zdroj: aukro

Má také plán, jak získat nové zákazníky, a to nejen mezi fyzickými osobami. Na Aukru už šest let prodává policií zabavený majetek ministerstvo vnitra: automobily, počítače, mobilní telefony, elektrické nářadí, průmyslové stroje apod., přičemž letos do konce září prodalo zboží za skoro 10 milionů korun. Zatímco však se ministerstvo vnitra na Aukru zaregistrovalo samo od sebe, začíná nyní firma aktivně oslovovat další státní úřady a samosprávy.

„Byli jsme v kontaktu se Státními hmotnými rezervami a v rámci byznys developmentu se to snažíme rozšířit na obce, aby se mohly zbavovat přes Aukro nepotřebného majetku,“ dodává Kunz.

Zaměřit se chce i na firmy, které by mohly přes Aukro dražit dlouhodobě neprodané skladové zásoby. Dražit se sice začíná od 1 koruny, ale cena mnohdy kvůli vášnivým zákazníkům vystoupá poměrně vysoko. „Lidé si pamatují, jak dražili vláčky do rána. Nákupní proces si po pěti letech pamatovali do detailů, je tam adrenalin,“ vyjmenovává největší výhodu aukčního portálu Kunz.

MM25_AI

Přečtěte si:

Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet

Nejistý byznys: popularitu aukcí zvýšil internet, dražit se ale musí umět

 ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?