Největší český internetový obchod Alza.cz pokračuje v růstu. Loňské tržby firmy stouply o 30 procent na 4,164 miliardy korun (bez DPH), čímž Alza.cz překonala svůj původní plán o více než čtvrt miliardy. „Alza.cz potvrdila pozici největšího internetového obchodu na českém trhu, a to nejen v oblasti prodeje počítačů a elektroniky, ale s velkým odstupem vede žebříček všech českých e-shopů,“ řekl marketingový ředitel Jan Samko. Největší konkurent Alzy v internetovém prodeji počítačů a IT techniky, společnost Czech Computer, loňské výsledky zatím neoznámil, v roce 2008 odbavil téměř půl milionu klientů a obrat přesáhl miliardu korun.
Alza.cz vloni vyřídila více než 1,141 milionu objednávek, tedy asi 3100 denně, což značí nárůst o 44 procent. Průměrná hodnota objednávky meziročně klesla o čtyři sta korun na 3648 korun. V současné nabídce obchodu je více než 30 tisíc produktů od 850 značek. Roste i návštěvnost internetových stránek, denně přijde na web Alzy přes 200 tisíc unikátních uživatelů, kteří se postarají až o dva miliony zobrazených stránek. „Naše měsíční návštěvnost překonává hranici pět milionů, díky čemuž jsou stránky Alza.cz jedněmi z nejnavštěvovanějších serverů v oblasti elektroniky a IT na českém internetu,“ tvrdí Samko.
Graf:
Obrat e-shopu Alza.cz
(v milionech korun bez DPH)
2002 302
2003 485
2004 899
2005 1217
2006 1604
2007 2273
2008 3205
2009 4164
Pramen: Alza.cz