Menu Zavřít

Trh s biopotravinami v maloobchodu podle analytiků loni stagnoval

5. 3. 2017
Autor: Sedmička/Marek Podhora

Trh s biopotravinami a produkty ekologického zemědělství, které se prodávají v maloobchodu, loni podle agentury Nielsen téměř stagnoval. Vzrostl totiž pouze o 0,4 procenta na 792 milionů korun. Nejvíc se prodává mléko a jogurty, následují oleje nebo dětské výživy. Do šetření agentura nezahrnula specializované prodejny. Podle poslední zprávy o ekologickém zemědělství utratili čeští spotřebitelé v roce 2014 za biopotraviny 2,02 miliardy korun, což byl nárůst o 3,9 procenta.

Obchodníci se snaží potenciální byznys podporovat, bio výrobky například oddělují od dalšího sortimentu. Profitovat na trhu se snaží i lékárny, které tyto potraviny nabízí jako „zdravou výživu“. Jak dodala marketingová manažerka sítě lékáren Benu, mohou navíc lékárníci poradit, zda jsou tyto potraviny vhodné s kombinací léků, které zákazník používá.


Jedí Češi kvalitně? Čtěte více:

Nižší kvalita za vyšší cenu. Čechům začíná vadit dvojí metr na trhu potravin

 ilustrační foto


Podobnou cestou zviditelnění bio výrobků jdou i větší obchodníci, například Globus, který zřídil samostatné plochy pro zdravou výživu ve čtyřech hypermarketech napříč republikou.

MM25_AI

Stát se letos snaží biopotraviny podporovat více než v minulých letech. Ministerstvo zemědělství například připravuje soutěž na jejich propagaci za 30 milionů korun. Jak dříve řekla manažerka PRO-BIO Svazu ekologických zemědělců Kateřina Urbánková, stát doposud do kampaně za biopotraviny tolik financí zatím neinvestoval. Například na propagaci značky Klasa dá stát za dva roky přibližně desetinásobek této sumy. Půda v ekologickém režimu zabírá v ČR zhruba 12 procent zemědělské půdy.


O trhu s potravinami čtěte více:

Ahold pokutu 800 tisíc za vadné potraviny zaplatí. Soud zamítl jeho žalobu

Visegrádská čtyřka si přeje reformu EU. Žádá rovnost všech členů

Kaufland pochybil a zaplatí třičtvrtě milionu. Pokutu potvrdil soud


  • Našli jste v článku chybu?