Menu Zavřít

Trh válcuje tuli-tuli

21. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Nový časopis

WT100

PRAHA (zdf) – Na pultech se po něm doslova zaprášilo, tvrdí trafikanti. Ve většině novinových stánků se nový časopis ani neohřál. Řeč není o ničem jiném než o novém měsíčníku pro děti. Jmenuje se Teletubbies a v současnosti je v prodeji jeho třetí číslo.
Vydavatelem novinky je firma WillMark CZ, která těží z popularity stejnojmenného televizního seriálu vysílaného v Česku stanicí Nova. Kateřina Hamzi z WillMark CZ uvedla, že první číslo mělo náklad 30 000 výtisků, další dvě o osm tisíc vyšší. „Výsledky prodeje předčily naše očekávání. Je možné, že se náklad ještě zvýší,“ říká Hamzi. WillMark má zatím k dispozici jen výsledky prvního čísla, jehož se prodalo 90 procent vytištěného nákladu.
Časopis firma vydává v licenci britské společnosti BBC Worldwide. Cenu licence ale Kateřina Hamzi odmítla sdělit, stejně tak zůstaly tajemstvím investice do marketingové podpory titulu. Až dosud se v titulu objevily inzeráty firem Global Express či Corfix Distribution, které dodávají na trh nejrůznější hračky s motivy z britského seriálu Teletubbies. Titul je licencí omezen jen na tři inzertní strany v každém čísle, reklamu si ale mohou zaplatit i výrobci jiných dětských produktů. „Na začátek jsme dali přednost licenčním partnerům, abychom podpořili celkově značku Teletubbies,“ vysvětluje Hamzi. Celostránkový inzerát vyjde na 30 000 korun, zadní obálka je o pět tisíc dražší.
Obchodníci s dětskými hračkami hlásí, že letošním vánočním hitem jsou právě postavičky čtyř barevných mimozemšťánků libujících si v činnosti zvané „tuli-tuli“ a na dračku jdou i všechny produkty nesoucí jejich obrázek.
Současný fenomén Teletubbies se přitom v Česku ocitl docela náhodou. Pořad totiž získala stanice Nova od BBC návdavkem k vysílacím právům na soutěžního Milionáře a programoví pracovníci jej zařadili do programu v podstatě přes odpor svého šéfa Vladimíra Železného, který původně byl proti vysílání dětského „veřejnoprávního“ seriálu. „Byli jsme příjemně překvapeni, pro teenagery se z toho stal kultovní pořad,“ říká mluvčí Martin Chalupský.

  • Našli jste v článku chybu?