Pojišťovny očekávají letos růst díky malým a středním firmám Významné nárůsty smluv o penzijním připojištění a životním pojištění mají "na svědomí" především velké firmy. Zakázka pro České dráhy patří k největším obchodům v této oblasti v Evropě.
Pojišťovny očekávají letos růst díky malým a středním firmám
Významné nárůsty smluv o penzijním připojištění a životním pojištění mají „na svědomí“ především velké firmy. Zakázka pro České dráhy patří k největším obchodům v této oblasti v Evropě.
Významný přírůstek smluv o životním pojištění zanamenala vloni pojišťovna ING Nationale-Nederlanden. Meziroční nárůst představuje 32 procenta, což je více než 331 tisíc uzavřených smluv. „ING Nationale-Nederlanden zaznamenala vloni velmi solidní tempo růstu. Povedlo se nám to zejména díky zakázkám pro firemní klientelu,“ uvedl předseda výkonné rady ING pro ČR a SR Ron van Oijen. Vloni tak dvojka na trhu životního pojištění (po České pojišťovně) získala řadu firemních klientů mezi velkými společnostmi, z nichž je možné jmenovat například Nestlé, British Airways, Český rozhlas nebo Stock Plzeň. Klientem, který nezanedbatelně zahýbal s čísly, je největší zaměstnavatel v tuzemsku - České dráhy. „Zakázka životního pojištění pro zaměstnance Českých drah se řadí k největším obchodům v oblasti životního pojištění v Evropě,“ řekl van Oijen. Letos se podle jeho slov už nedá příliš spoléhat na růst pomocí klientely z řad velkých firem. Přesto však počítají s patnáctiprocentním nárůstem smluv v oblasti životního pojištění, a to opět díky firmám. Ovšem tentokrát už středně velkým a malým podnikům, které podle van Oijena začnou také svým zaměstnancům více nabízet podobné požitky, které jsou navíc daňově zvýhodněné. Zato v oblasti penzijního připojištění s žádným výrazným zvýšením počtu smluv ING nepočítá. Podle van Oijena je tento trh v podstatě nasycen a rozdělen. Vloni však zaznamenal ING Penzijní fond třináctiprocentní meziroční nárůst klientů a dvaadvacetiprocentní zvýšení počtu podniků, které svým zaměstnancům připlácejí na penzijní připojištění. Zůstává mu tak podle vlastních údajů šesté místo na tuzemském trhu penzijního připojištění. „Počet podniků, které připlácejí zaměstnancům na penzijní připojištění nebo průměrný věk klienta jsou faktory, které obvykle nebývají zahrnuty do tradičních srovnání jednotlivých penzijních fondů. Přesto je považujeme za velmi důležité a jsme rádi, že loňský rok potvrdil tendence z předchozích let,“ konstatoval van Oijen. Zatímco v roce 2001 byl průměrný věk klienta ING Penzijního fondu 52 let, vloni to bylo čtyřicet let. „Výrazné snížení průměrného věku klienta je důkazem toho, že penzijní připojištění je významný faktor pro mladší generace. A rostoucí počet podniků, které svým zaměstnancům přispívají na toto připojištění je dokladem toho, že i mnohé firmy jsou zodpovědnější,“ řekl van Oijen.
Výsledky ING životní pojišťovny a penzijního fondu
Ukazatel 31. 12. 2001 31. 12. 2002 Meziroční změna
ING Nationale-Nederlanden (životní pojišťovna)
Předepsané pojistné 4,25 mld. Kč 4,83 mld. Kč 13,6 %
Aktiva ve správě 13,81mld. Kč 18,52 mld. Kč 34,1 %
Počet smluv 331 235 250 848 32,0 %
ING Penzijní fond
Aktiva ve správě 4,92 mld. Kč 6,65 mld. Kč 35 %
Počet klientů 230 928 261 750 13 %
Počet firem, které připlácí na připojištění 4889 5961 22 %
Pramen: ING ČR