Více než polovina řidičů se v minulosti setkala s tím, že jejich vůz byl na parkovišti poškozen, obvykle to pro řidiče znamená, že opravu vozu musejí uhradit sami, protože k poškození se nikdo nehlásí. Uvedlo to 67 procent dotázaných v průzkumu Direct Pojišťovny zveřejněném dnes.
Foto: Profimedia.cz
S poškozením svého vozu na parkovišti se už setkalo 53 procent řidičů. Nejčastěji (v 67 procentech případů) se k takové škodě nikdo nehlásil a majitel vozu pak musel opravu škod uhradit sám. Lísteček s kontaktem na viníka nehody pak za oknem svého vozu nalezlo pouze osm procent dotázaných.
V případě, že by se však respondenti sami stali viníky podobné nehody na parkovišti, uvedlo v průzkumu celých 44 procent dotázaných, že by situaci řešili právě zanecháním kontaktu za stěračem poškozeného vozu. Dalších 15 procent řidičů dokonce uvedlo, že na majitele poškozeného vozu na místě počká. Jen 37 procent dotázaných se přiznalo, že pokud by je nikdo neviděl, prostě nehodu neřeší a z místa ujedou. Mezi ženami bylo takových neukázněných řidiček méně a to jen 25 procent.
Takové malé škody naprostá většina řidičů (75 procent) své pojišťovně nehlásí a raději opravu škody uhradí ze svého v obavě ze ztráty bonusu. Jen 22 procent dotázaných hlásí pojišťovně všechny škody bez ohledu na jejich výši.
“Průzkum Direct Pojišťovny jasně ukázal, nakolik se v případě poškození vozu na parkovišti vyplatí mít uzavřené havarijní pojištění, ze kterého pojišťovna škodu uhradí i v případě neznámého viníka. Mnoho řidičů také řeší dilema, zda takovou menší škodu jako rozbité světlo nebo poškozený blatník vůbec pojišťovně hlásit, protože se bojí ztráty bonusů. Naše pojišťovna proto svým klientům garantuje ochranu bonusu i po první podobné nehodě,“ poznamenala mluvčí pojišťovny Kateřina Krásová.