Menu Zavřít

Tři roky k zisku

4. 6. 2010
Autor: Euro.cz

Stream.cz

bitcoin školení listopad 24

Největší česká internetová televize Stream.cz se v květnu po třech a půl letech provozu dostala do provozního zisku. „Denní návštěvnost serveru se již několikrát přehoupla přes hranici 350 tisíc lidí a začíná se projevovat efekt nově postaveného obchodního týmu, jenž se specializuje na prodej videoreklamy,“ jmenuje zakladatel a spolumajitel videoserveru Miloš Petana hlavní důvody ekonomického zlepšení.
K rozhodnutí o vzniku vlastního inzertního oddělení dospěl management Streamu na konci loňského roku na základě analýzy dosavadních obchodních výsledků. Do té doby reklamu prodávali obchodníci portálu Seznam.cz, který je druhým spolumajitelem této internetové televize (se shodným podílem 50 procent). „Zaskočilo nás, že výrazný nárůst návštěvnosti i nabízených pořadů nebyl následován podobně zlepšeným finančním příjmem,“ tvrdí Petana.
Letošní výnosy z obchodní činnosti se oproti loňským zvedly asi o 80 procent. Měsíčně Stream.cz na reklamě inkasuje zhruba pět milionů korun. „Řada klientů zjišťuje, že videoreklama na internetu je efektivní, dokonce má často vyšší úspěšnost než klasická televizní inzerce,“ říká Petana.
Po obsahové stránce staví Stream.cz na čtyřech formátech. Základním je vlastní produkce, kdy televize točí jak reportáže z prostředí showbyznysu, tak produkuje vlastní miniseriály, z nichž nejznámější je Gynekologie od Petra Čtvrtníčka. Druhým obsahovým „pilířem“ jsou uživatelská videa, jichž lidé nahrají na Stream.cz kolem deseti tisíc měsíčně. Dalším videoobsahem jsou hudební klipy, které – jak ujišťuje Petana – jsou legálně nabyté a ve vysoké kvalitě rozlišení. Těch je na Stream.cz momentálně přes 32 tisíc. A na vzestupu, co do zájmu diváků, jsou televizní pořady, které internetová televize přebírá od BBC, Primy, Óčka a TV Public. S majiteli práv se poté dělí o výnosy z reklam. Vysoké návštěvnosti dosahuje Stream zejména u pořadů z produkce televize Prima, kterou Petana v minulosti spoluvlastnil. „U atraktivních videí se sledovanost pohybuje mezi deseti až 25 procenty z počtu lidí, kteří viděli pořad na televizních obrazovkách. Tedy kolem 200 tisíc zhlédnutí,“ říká. Nejúspěšnější je prý jeden z dílů kuchařské reality show Ano, šéfe! se Zdeňkem Polreichem. Podle serveru DigiZone.cz chce navíc Stream v letošním roce rozšířit obsah o ukázky z filmů na základě spolupráce s producenty či distributory filmových práv. „Celkově máme v databázi kolem čtvrt milionu videoklipů,“ upřesňuje Petana.
Výsledkem nových aktivit, za kterými vedle Petany stojí i nový programový ředitel Pavel Zuna, má být další nárůst návštěvnosti serveru. Ta během dubna a května poskočila k třistatisícové hranici lidí a 2,2 milionu stránek, tedy zhlédnutých videoklipů. V měsíčním úhrnu má Stream.cz zhruba dva miliony návštěvníků, kteří zhlédnou přes 35 milionů videí. „Naše čísla jsou třikrát lepší než má Nova.cz a několikanásobně vyšší než u portálů České televize,“ tvrdí šéf Streamu, který bude spokojen, když letošní provozní hospodaření skončí na černé nule.

GRAF

  • Našli jste v článku chybu?