Na firemních poradách může člověk vyniknout, pokud využije několik jednoduchých rad. I když o tématu nemáte tušení, lze jednoduše přesvědčit ostatní, že jste odborníkem na danou problematiku. Pokud chcete udělat rychlou kariéru, mohou se vám některé rady hodit.
Na poradách nebo i jindy během jednání s kolegy můžete zazářit, i když o dané věci prakticky nic nevíte. Pokud chcete vypadat inteligentněji, respektive působit, že věcem rozumíte více než ostatní, můžete se nechat inspirovat některými triky, které sepsala spisovatelka a satirička Sarah Cooperová v knize 100 Tricks to Appear Smart in Meetings.
Rady se hodí i pro chvíle, kdy vám mozek vypoví službu a máte klasické „okno“ s tím, že si nemůžete vzpomenout na žádnou kloudnou odpověď. Sama Cooperová tyto strategie používala v době, když pracovala ve firmách Yahoo! a Google, aby na sebe upoutala pozornost. Cooperová se živí také jako stand-up komička, proto je třeba brát tyto rady s nadsázkou.
1: Převádějte procenta na zlomky
Když někdo řekne, že firmu, ve které pracujete, zná 25 procent populace, můžete odpovědět: „Takže je to asi jeden ze čtyř.“ Pokud ostatní přikývnou, dávají najevo, že vás berou vážně.
2: Počkat, můžeme se vrátit o jeden krok?
Někdy na poradě zjistíte, že jste mimo, duchem nepřítomni. Případně je potřeba oživit pozornost kolegů, můžete zkusit tuto taktiku. „Počkat, počkat. Mohli bychom se vrátit o jeden krok zpět,“ a případně rychle dodat: „Jaký problém tu skutečně řešíme?“ Tím si můžete získat uznání u některých nadřízených, protože to vypadá, že se o dané téma živě zajímáte.
3: Dělat si poznámky a přikyvovat
Na poradu si berte vždy poznámkový blok a tužku. Budete vypadat více zainteresovaně. Zapisujte si některá slova, která slyšíte a přikyvujte.
Jedno slůvko, které může za to, že vás v práci neberou vážně
4: Zopakujte poslední větu
Pokud zopakujete pomalu poslední vyřčenou větu například ředitelem pro technologie, bude to vypadat, že část jeho znalostí máte i vy.
5: Můžeme to měřit?
Oblíbená fráze v době informací a sběru dat. Čísla, případně jednoduché grafy, vždy na okolí působí více profesionálně. Zájem o data, ať už se jedná o jakoukoliv problematiku, z vás učiní většího odborníka.
6: Myslím, že pleteme dvě věci dohromady
Ať už se jedná o čemkoliv, můžete říci: „Myslím, že tu pleteme dvě věci dohromady.“ Vypadá to, že věci rozumíte více, než ostatní.
7: Omluvte mě, tohle musím zvednout
Pokud se během důležitého setkání nebo porady na pár minut omluvíte s tím, že máte důležitý hovor (i když jej ve skutečnosti nemáte), u ostatních vzbudíte pocit, že jste velmi vytížená osoba.
8: Udělejte si ze sebe legraci
Lidé vždy ocení, pokud si umíte sami ze sebe udělat legraci a shodit se. Například: Možná, že bychom měli využít pomoci mého rozvodového právníka. Nebo: Za poslední hodinu jsem neslyšel jediné vaše slovo. Pokud se ostatní v místnosti začnou smát, máte vyhráno.
Komik Lukáš Pavlásek o tom, jak nechat za sebe pracovat v kanceláři mikinu:
Dále čtěte:
Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?
Tři tipy inspirované americkou armádou, jak se lépe rozhodovat
Utrpení v kanceláři: 5 věcí, které snižují vaši výkonnost
Mluvte sprostě, prospěte víkend. Které neřesti vás posunou dál?
Miliardáři se brání vyhoření. Co dělají Bezos, Branson nebo Sandbergová?