Menu Zavřít

Triky, jak vypadat na poradě inteligentněji

12. 11. 2018
Autor: Profimedia.cz

Na firemních poradách může člověk vyniknout, pokud využije několik jednoduchých rad. I když o tématu nemáte tušení, lze jednoduše přesvědčit ostatní, že jste odborníkem na danou problematiku. Pokud chcete udělat rychlou kariéru, mohou se vám některé rady hodit.

Na poradách nebo i jindy během jednání s kolegy můžete zazářit, i když o dané věci prakticky nic nevíte. Pokud chcete vypadat inteligentněji, respektive působit, že věcem rozumíte více než ostatní, můžete se nechat inspirovat některými triky, které sepsala spisovatelka a satirička Sarah Cooperová v knize 100 Tricks to Appear Smart in Meetings.

Rady se hodí i pro chvíle, kdy vám mozek vypoví službu a máte klasické „okno“ s tím, že si nemůžete vzpomenout na žádnou kloudnou odpověď. Sama Cooperová tyto strategie používala v době, když pracovala ve firmách Yahoo! a Google, aby na sebe upoutala pozornost. Cooperová se živí také jako stand-up komička, proto je třeba brát tyto rady s nadsázkou.

1: Převádějte procenta na zlomky

Když někdo řekne, že firmu, ve které pracujete, zná 25 procent populace, můžete odpovědět: „Takže je to asi jeden ze čtyř.“ Pokud ostatní přikývnou, dávají najevo, že vás berou vážně.

2: Počkat, můžeme se vrátit o jeden krok?

Někdy na poradě zjistíte, že jste mimo, duchem nepřítomni. Případně je potřeba oživit pozornost kolegů, můžete zkusit tuto taktiku. „Počkat, počkat. Mohli bychom se vrátit o jeden krok zpět,“ a případně rychle dodat: „Jaký problém tu skutečně řešíme?“ Tím si můžete získat uznání u některých nadřízených, protože to vypadá, že se o dané téma živě zajímáte.

3: Dělat si poznámky a přikyvovat

Na poradu si berte vždy poznámkový blok a tužku. Budete vypadat více zainteresovaně. Zapisujte si některá slova, která slyšíte a přikyvujte.


Jedno slůvko, které může za to, že vás v práci neberou vážně

Zaměstnanec na poradě, ilustrační foto


4: Zopakujte poslední větu

Pokud zopakujete pomalu poslední vyřčenou větu například ředitelem pro technologie, bude to vypadat, že část jeho znalostí máte i vy.

5: Můžeme to měřit?

Oblíbená fráze v době informací a sběru dat. Čísla, případně jednoduché grafy, vždy na okolí působí více profesionálně. Zájem o data, ať už se jedná o jakoukoliv problematiku, z vás učiní většího odborníka.

6: Myslím, že pleteme dvě věci dohromady

Ať už se jedná o čemkoliv, můžete říci: „Myslím, že tu pleteme dvě věci dohromady.“ Vypadá to, že věci rozumíte více, než ostatní.

7: Omluvte mě, tohle musím zvednout

Pokud se během důležitého setkání nebo porady na pár minut omluvíte s tím, že máte důležitý hovor (i když jej ve skutečnosti nemáte), u ostatních vzbudíte pocit, že jste velmi vytížená osoba.

8: Udělejte si ze sebe legraci

Lidé vždy ocení, pokud si umíte sami ze sebe udělat legraci a shodit se. Například: Možná, že bychom měli využít pomoci mého rozvodového právníka. Nebo: Za poslední hodinu jsem neslyšel jediné vaše slovo. Pokud se ostatní v místnosti začnou smát, máte vyhráno.

Komik Lukáš Pavlásek o tom, jak nechat za sebe pracovat v kanceláři mikinu:

MM25_AI

Dále čtěte:

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Tři tipy inspirované americkou armádou, jak se lépe rozhodovat

Utrpení v kanceláři: 5 věcí, které snižují vaši výkonnost

Mluvte sprostě, prospěte víkend. Které neřesti vás posunou dál?

Miliardáři se brání vyhoření. Co dělají Bezos, Branson nebo Sandbergová?

  • Našli jste v článku chybu?