Menu Zavřít

Trocha plátna navíc

25. 6. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Pokud by studio Pininfarina chtělo na nějakém modelu demonstrovat nadčasovost svého designu, muselo by si vybrat Spider. Poutavé dramatické linie působí stejně atraktivně jako před osmi lety, kdy Alfa Romeo začala s jeho výrobou, a stejně se budou jevit i za sto let. Tenhle kabriolet má prostě šmrnc.
Famózní na Spideru je, s jakou lehkostí se návrháři dokázali vypořádat právě s charakterem vozu s otevřenou střechou. Efektně aerodynamické tvary totiž odhalí svůj účel, až když je plátěná střecha složená. Do automobilu se proudící vzduch dostává minimálně a rozdíl mezi sto dvaceti a sto osmdesáti kilometry v hodině je v tomto ohledu neznatelný.
V semknutém interiéru téměř všechny prvky provokují k rychlé jízdě. Sedadla leží hodně nízko, řadicí páka je přesně tam, kde má být. Pouze volant má příliš velký poloměr a hodil by se spíše do usedlé limuzíny. Přestože vnitřek kabiny dvoučlennou posádku prostorem zvlášť neomezuje, se zataženou střechou působí mírně klaustrofobicky. Horší však je, že se v tu chvíli začne ozývat více skřípavých zvuků, než je příjemné, a mechanismus elektrického ovládání (za příplatek necelých 70 tisíc) nefunguje vždy bezchybně.
Naštěstí pro řidiče není nutné střechu zatahovat pokaždé, když se na obloze objeví mráček. Díky ostře šikmému přednímu sklu do interiéru obtékající vzduch za jízdy nepustí při drobném mrholení ani kapku.
Hlavním důvodem, proč raději nechat plátěný strop složený, je ale zvuk více než třílitrového šestiválce. Pohybuje v různorodém spektru od tichého ševelení až po řezavý jekot a Spideru sluší. Agregát s výkonem 240 koní navíc vůz dožene na stokilometrovou hranici za 6,3 sekundy a chová se velmi pružně. Spotřeba výkonu samozřejmě odpovídá, ale díky sedmdesátilitrové palivové nádrži se tak často k čerpací stanici pro benzin nemusí.
Alfy charakterizují tvrdší podvozky a Spider je v tomto směru velmi dogmatický. Posouvá ho to sice spíše do role sportovního vozu než poklidného kabrioletu, přesto mu k vyloženým sporťákům leccos schází. Při skutečně ostré jízdě je v zatáčkách jeho záď lehce neklidná, řazení má správně krátké dráhy, ale vylepšení by mu také neškodilo. To, že Spider řidiče neláká zacházet na hranici možností, se ovšem dá vykládat jako pozitivum. Za běžných okolností se totiž drží silnice jako přibitý. Alfa Romeo Spider 3,2 V6 Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 3179 cm3
Max. výkon 176 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 242 km/h
Průměrná spotřeba 13,2 litru
Základní cena 1 290 000 Kč

WT100

Klady - výjimečný vzhled
- velká palivová nádrž
- stažená střecha

Zápory - skřípající interiér
- velký volant
- zatažená střecha

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).