Tržby internetových obchodů v letošním předvánočním období dosáhly rekordních 31,5 miliardy korun a meziročně tak stouply o více než pětinu. Vrchol vánočních prodejů česká e-commerce zaznamenala v týdnu od 12. prosince, kdy denní obrat on-line trhu překročil 800 milionů korun.
Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí 2000 - 5000 korun.
„Druhý rok v řadě dosáhla česká e-commerce růstu o více než 20 procent. To je skvělý výsledek, který jen potvrzuje úspěšnost a kvalitu našich internetových obchodů. Předvánoční období bylo vyvrcholením povedeného roku 2016,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Podíl internetových prodejů na maloobchodních tržbách tak letos při očekávaných celoročních tržbách 97 miliard korun dosáhne 9,2 procenta. „Dosáhli jsme opět růstu v celkovém poměru o jeden procentní bod. Význam on-line prodeje zboží, ale i služeb, stále strmě roste,“ dodal Vetyška.
Čtěte také:
Rekordní Vánoce pro e-shopy. Alza dosáhla miliardového obratu za týden
Domácnosti letos na Vánoce vydají třetinu platu. Za socialismu to byla polovina
Lidé utráceli na e-shopech nejvíce dva týdny před Vánocemi