Navzdory finanční krizi internetoví obchodníci v Česku o letošních Vánocích utrží více než v loňském roce.
Zatímco loni se jejich tržby v závěru roku pohybovaly kolem pěti miliard korun, letos by to mělo být až sedm miliard. Za celý letošní rok lidé na internetu utratí rekordních 22 miliard korun, což je zhruba o čtyři miliardy více než loni. Uvedl to výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Podle Vetyšky se finanční krize projevuje na internetovém obchodování spíše pozitivně. „Mnoho spotřebitelů je a bude v tomto období opatrnější při výdajích, a tak při nákupech hledají nejlevnější zboží, a to v určitých komoditách najdou na internetu,“ vysvětlil.
Filip Kahoun z portálu Srovnam.cz řekl, že letos objedná dárky přes internet až o 30 procent lidí více než loni. Kahoun ovšem upozornil, že lidé by při výběru měli porovnat ceny v jednotlivých internetových obchodech, které se mohou výrazně lišit.
Portál Srovnam.cz totiž zjistil, že stejný košík typických vánočních dárků stojí v jednom internetovém obchodě 5577 korun a v jiném 7666 korun.