Každoroční utrácení nadbytečných zisků firem je opět aktuální. „Oproti zbytku roku už nyní registrujeme až o 23 procent vyšší poptávku například po tiskárnách, monitorech, ale i inkoustových kazetách, papírech, tiskových hlavách do laserových tiskáren, počítačích nebo počítačových myších. Dovybavuje se i strojní park výrobních firem. Na odbyt jdou i tiskoviny a reklamní propagační předměty,“ říká manažer obchodníků internetového B2B tržiště ABC Českého hospodářství Tomáš Multana. Dle průzkumu, který tržiště zpracovává pravidelně každý rok, se nejžádanější komodity před Vánocemi vrací s železnou pravidelností. „Většina podnikatelů se začíná zabývat otázkou, jakou částku ze svých příjmů budou muset odvést do státního rozpočtu. Obvykle pak sáhnou po kancelářském vybavení či hardwarových doplňcích a příslušenství,“ dodal Multana.
Právě počítače a elektronika ale patří k nejčastějším zdrojům potíží s finančním úřadem. Ten totiž podnikatele často oprávněně podezřívá, že namísto placení daní nakupují vánoční dárky pro své příbuzné. „Nákupy by firmy neměly nechávat až na samý konec roku. Daňově uznatelné samozřejmě budou do posledního prosince, ale případná kontrola z finančního úřadu se může zvlášť zaměřit na prokázání faktu, že na konci prosince nakoupené zařízení je skutečně používané pouze pro firmu. Jde o zbytečné komplikace, kterým se dá předejít rozložením firemních nákupů do co největší části roku,“ doplnil Multanu daňový poradce Petr Hruška.
ABC Českého hospodářství vzniklo před deseti lety jako první B2B tržiště na českém internetu, ročně jeho stránky zhlédne zhruba sto tisíc návštěvníků. Umožňuje jednoduchým způsobem srovnávat ceny zboží nebo služeb od několika různých dodavatelů. „Stačí vložit svou poptávku a správně ji umístit do oboru, kterého se týká. Jakmile se poptávka rozešle, a denně rozesíláme 21 tisíc mailů více než 28 tisícům aktivních uživatelů, začnou zadavateli přicházet nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější,“ vysvětlil Multana.