O provoz pražského tunelu Blanka se bude starat společnost Satra, která byla projektantem tunelu. Dosud se o zkušební provoz starala firma ČKD Praha DIZ, která ale v pondělí odstoupila od smlouvy. ČKD byla dodavatelem technologické části. Stavba tunelu Blanka vyšla na více než 40 miliard korun, zprovozněn byl loni v září.
„Jsem rád, že se podařilo městu tak složitou věc vyřešit tak rychle a zajistit provoz tunelu Blanka,“ sdělil k věci náměstek pražské primátorky Petr Dolinek, který s informací pro ČTK přišel.
Satra se bude o provoz tunelu starat od půlnoci z dneška na 1. června. Podmínky budou stejné, jako měla Praha s ČKD, které podle informací ČTK platilo město na provoz tunelu asi milion korun denně.
ČKD Praha DIZ odstoupila od smlouvy kvůli nezaplaceným pohledávkám. Spor mezi městem a firmou se týká technologické části tunelu. Žalobu firma podala v polovině letošního ledna, nárokuje si v ní 779 milionů korun. Obě strany spolu na konci loňského roku vedly bezvýsledně smírčí řízení.
Firmu ČKD Praha DIZ miliardáře Petra Speychala v současnosti vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná Daňová Kobra. V polovině května v sídle firmy zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin společnost dluží na daních 791 milionů korun.
Problematická silniční stavba tunelového komplexu Blanka se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Nyní je ve zkušebním provozu.
Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60.000 aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.
Čtěte dále novinky a aktuální zpravodajství z tuzemské politiky a byznysu