Preussag
HANNOVER (Reuters, Dow Jones) – Německá společnost Preussag, podnikající ve službách s důrazem na cestovní ruch, zvítězila nad svým rivalem – německou C&N Touristic – v souboji o britskou cestovní kancelář Thomson Travel. Největší turistický operátor v Evropě, kde se hodnota trhu turistických služeb odhaduje na 230 miliard dolarů, si od akvizice slibuje, že více pronikne nejenom do Británie, ale hlavně do Skandinávie. Vedení Preussagu také nezastírá, že spojením si posílí vyjednávací pozici ve vztahu k hotelovým řetězcům a leteckým dopravcům.
Vedení Thomson Travel nabídku, podanou teprve před týdnem, bez váhání přijalo a doporučilo ji akcionářům jako dobrý tah. Preussag převezme britskou společnost za 1,8 miliardy liber sterlinků (2,7 miliardy dolarů), dá tedy za jednu akcii 180 pencí, zatímco C&N nabídla 160 pencí.
Preussag s ročním obratem dvanáct miliard eur a s více než sedmnácti miliony zákazníků plánuje, že se zbaví svého podílu ve firmě Thomas Cook (anebo ho výrazně sníží). Aby obstál před přísnými zraky antimonopolních úřadů, sníží také svůj podíl ve firmě Hapag–Lloyd z 99,6 na 50,1 procenta. Někteří odborníci předpokládají, že o většinu ve společnosti Thomas Cook by mohla mít zájem právě konkurenční C&N Touristic.
Generální ředitel Preussagu Michael Frenzel sdělil, že společnost hodlá v akvizicích v cestovním ruchu dále pokračovat a touto expanzí chce dokončit radikální transformaci z původně hutního a strojírenského koncernu na moderní společnost poskytující služby nejenom v cestovním ruchu (do něhož pronikla před dvěma lety koupí německé Hapag–Lloyd), ale například i v logistice a dalších službách průmyslovým podnikům.