Bloombergova kampaň trvala pouhých 104 dnů a skončila 4. března poté, co mediální magnát nezískal očekávanou podporu při takzvaném volebním superúterý. Podařilo se mu sice získat několik desítek delegátů na letní nominační sjezd, nicméně jeho výkon dalece zaostával za senátorem Berniem Sandersem a bývalým viceprezidentem Joem Bidenem, který je nyní jediným zbývajícím uchazečem.
Miliardář dokázal ovládnout jen jediný souboj, a to volební shromáždění v teritoriu Americká Samoa. Zajistil si dohromady 55 delegátů z 1991, kteří jsou potřeba pro automatický zisk nominace. Bloomberg tak vynaložil průměrně přes 18 milionů dolarů (428 milionů korun) na to, aby si zabezpečil jednoho delegáta.
Čím méně, tím lépe?
Sanders, který ukončil svou kampaň o déle než měsíc po Bloombergovi a získal mnohonásobně více delegátů, utratil do konce března dohromady necelých 200 milionů dolarů (pět miliard korun). Joe Biden, který má v podstatě jisté, že se stane v listopadu vyzyvatelem stávajícího republikánského prezidenta Donalda Trumpa, na svou kampaň vynaložil podle posledních dostupných údajů méně než 76 milionů dolarů (1,9 miliardy korun).