Menu Zavřít

Český Creative Dock kupuje německého konkurenta. Do svého portfolia přidal společnost Mantro Product Studio

6. 5. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Creative Dock
  • Česká společnost Creative Dock opět nakupovala v Německu. Za nezveřejněnou částku akvírovala firmu Mantro Product Studio
  • Spolu s německou konkurencí získala i nové klienty v podobě gigantů jako Audi či Bosch a posílila svoji pozici v regionu DACH
  • Creative Dock své portfolio strategicky rozšiřuje od roku 2022, pod sebou má třeba značky Rohrbeck Heger a FoundersLane

Český Creative Dock, jenž se specializuje na zakládání a budování firem a technologických projektů napříč celou Evropou a Blízkým východem, kupuje stejně zaměřenou mnichovskou společnost Mantro Product Studio. Strategickým krokem chce tuzemská firma založená Martinem Pejšou posílit vlastní pozici v DACH regionu (Německo, Rakousko, Švýcarsko) a rozšířit portfolio svých klientů. Cenu akvizice ani jedna strana nezveřejnila. Německého konkurenta přebírá od konce dubna.

Pomocí obdobných akvizic Creativ Dock roste rychleji už od roku 2022. Její součástí jsou dnes známé značky jako Rohrbeck Heger, Spark Works, IdeaSense či FoundersLane. Připojením Mantro Product Studia rozšíří své působení také v oblasti průmyslové výroby, energetiky a takzvaného rychloobrátkového zboží.

Český Creative Dock se stává lídrem v oblasti budování firem. Poslední rok vynaložil 1,4 miliardy na akvizice
Přečtěte si také:

Český Creative Dock se stává lídrem v oblasti budování firem. Poslední rok vynaložil 1,4 miliardy na akvizice

„Dlouhodobě se zaměřujeme na zhodnocování velkých firem. Hledáme nové nebo nevyužívané zdroje příjmů a stavíme pro klienty nové digitální služby, produkty nebo celé firmy,“ uvádí generální ředitelka Creative Dock Gabriela Teissing.

Desítky potenciálních klientů

Kromě budování nových podniků se společnost, která na trhu působí už dvanáctým rokem, zaměřuje také na optimalizační strategie pomocí transformace s využitím umělé inteligence (AI). „Technologicky pokročilý DACH region je pro nás důležitý již řadu let a těší nás, že díky akvizici získáváme lepší možnost oslovit v něm další desítky interesovaných klientů,“ dodává Teissing s tím, že mezi zákazníky koupené společnosti jsou průmysloví giganti jako Vorwerk, Audi, Giesecke+Devrient, LEG, Bosch a Kuka.

Pro Mantro Product Studio, které vzniklo coby součást německé skupiny Mantro Group zaměřené na budování nových firem a inovační poradenství, představuje prodej další krok na cestě, jejímž cílem je proměnit celou skupinu v předního partnera pro inovace a transformaci firem v regionu DACH. „I nadále se přitom budeme zaměřovat na zajišťování strategicky významných nových obchodních příležitostí pro naše klienty a partnery,“ říká generální ředitel a zakladatel Mantra Manfred Tropper.

V Creative Docku dle něj německá společnost získala nejen nový domov, ale také skvělého strategického partnera. „Jeho škálovatelná mezinárodní infrastruktura bude pro aktivity klientů v oblasti budování firem mimořádně užitečná,“ doplňuje.

bitcoin_skoleni

Nastartoval už 120 firem

Creative Dock vyrostl z disruptivního startupu v největší nezávislou společnost v oblasti budování firem v Evropě a regionu EMEA. Jako zástupce Corporate Venture Building pomáhá velkým společnostem objevovat i vytvářet nové zdroje příjmů. Jinými slovy poskytuje kompletní servis od designu přes spuštění na trh až po škálování. Firma se proslavila třeba projektem Zonky pro společnost HomeCredit.

Miliardář Křetínský kupuje pětinu největší německé ocelárny Thyssenkrupp. Svůj podíl chce do budoucna zvýšit
Přečtěte si také:

Miliardář Křetínský kupuje pětinu největší německé ocelárny Thyssenkrupp. Svůj podíl chce do budoucna zvýšit

Za posledních deset let spustil Creative Dock na 120 firem v Evropě, na Středním východě, v Asii a severní Africe. Zasáhl přitom do celé řady odvětví, jako je fintech, insurtech, e-commerce, maloobchod, logistika, stavebnictví či strojírenství. Na starost má aktuálně významné značky jako Adidas, Allianz, Avast, JTI, Henkel, Bekaert či Holcim.

  • Našli jste v článku chybu?