Zatímco ještě před deseti lety jako by neexistovalo, dnes je slovo influencer s trochou nadsázky slyšet na každém rohu. Tedy minimálně když přijde na sociální sítě, kde má influencery čím dál více lidí spojené také s marketingem. A co víc, na tomto byznysu dnes vznikají i celé startupy.
Jedním z nich je česká firma Lafluence, která dlouhodobě propojuje společnosti s tisícovkami tvůrců. No a nyní pod svá křídla přibírá také digitální agenturu WeDigital.
„Akvizice WeDigital nám dává strategicky velký smysl. Spojujeme tím průkopníky našeho odvětví,“ komentuje generální ředitel Lafluence Peter Varga s tím, že zakladatelka WeDigital Andrea Hurychová stála při vzniku tuzemského influencer marketingu jako takového. „V Lafluence jsme pak jako první začali toto odvětví digitalizovat,“ podotýká Varga, který po dokončení obchodu zůstane ve vedení celé skupiny. Agenturu si pak na starost vezme Managing Director Martin Kyncl.
Podle Vargy vznikne akvizicí jasný lídr na poli českého influencer marketingu, který bude jedničkou co do obratu i šíře portfolia influencerských služeb: „Našim klientům budeme nyní nabízet technologie, agenturní služby včetně produkce, sociálních sítí, digitálních reklam a další.“ Koupí WeDigital získá Lafluence rovněž celou řadu klientů, jako je Plzeňský Prazdroj, Google, Unilever či Mattoni.
Krok správným směrem
O tom, kam svoji agenturu dál posunout, už nějakou dobu přemýšlela i Hurychová. Ta v čele WeDigital stála osm let. „Když se naskytla příležitost udělat tento krok a spojit WeDigital s Lafluence, která má podobné hodnoty a já sama byla i u jejího založení, přišlo mi to jako krok správným směrem pro mě samotnou, tým i naše klienty,“ uvádí. Zároveň věří, že sloučení ještě více posílí jejich pozici lídra na poli influencer marketingu a digitálních řešení.
A podobného názoru je i Kyncl: „Těší mě, že se zintenzivňuje spolupráce skvělých lidí postavená na společných hodnotách. V oblasti influencer marketingu tak můžeme klientům nabídnout nejkomplexnější služby na trhu včetně silného techu.“
V nejbližších týdnech se v Lafluence zaměří na seznámení obou týmů a klientů, soustředit se ale budou také na harmonizaci vnitřních procesů. „Začátkem příštího roku pak chceme přijít s jasnou a silnou vizí pro influencer marketing v České i Slovenské republice,“ konstatuje Kyncl.
Kromě akvizice dalšímu byznysovému vývoji pomohla též investice ze strany Venture Clubu, který Lafluence poskytl finanční injekci v hodnotě 20 milionů korun. Ještě předtím do tuzemské značky investoval také zakladatel CZC.cz Josef Matějka, a to prostřednictvím fondu Nextech Ventures. Nyní má online platforma namířeno ke společnému obratu 100 milionů korun. Této částky hodlá dosáhnout už ke konci letošního roku.