Menu Zavřít

Tuzemští spotřebitelé vybrali nejlepší výrobky roku

3. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Jediné ocenění inovací výrobků, kde o vítězi rozhodují spotřebitelé, je program Výrobek roku. Počet zúčastněných produktů každým rokem stoupá.Nejrůznějších cen a ocenění výrobků i celých firem není v dnešní době zase tak málo. Ovšem zdaleka ne každé ocenění plní funkci, kterou od něho očekávali ti, kdo ho vymysleli, i ti, kdo ho získali.

Jediné ocenění inovací výrobků, kde o vítězi rozhodují spotřebitelé, je program Výrobek roku. Počet zúčastněných produktů každým rokem stoupá.

Nejrůznějších cen a ocenění výrobků i celých firem není v dnešní době zase tak málo. Ovšem zdaleka ne každé ocenění plní funkci, kterou od něho očekávali ti, kdo ho vymysleli, i ti, kdo ho získali. Přitom pokud jde například o zboží v maloobchodě, nejvíce záleží na tom, jak je vnímá spotřebitel. A ten může mít na věc docela jiný názor než sebeodbornější komise. Spotřebitel posuzuje produkt komplexně - jeho kvalitu, obal, funkčnost, chuť, vůni a v neposlední řadě cenu. Navíc spotřebitel má rád novinky. A hlavně o novinky, respektive o inovace, a to o ty nejlepší, které se objevily na trhu od května 2001 do konce června loňského roku, jde při vyhlašování vítězů marketingového programu Výrobky roku. Jde o jediné ocenění v tuzemsku, které hodnotí inovace prostřednictvím konečného spotřebitele. Ten rozhoduje o nejúspěšnějších novinkách v osmnácti kategoriích výrobků. Zatím posledního - třetího - ročníku se zúčastnily 73 nové i inovované výrobky, z nichž 62 byly zařazeny do programu a pod příslušné kategorie. Vývoj výběru vhodných výrobků je přitom příznivý. Jestliže v prvním ročníku se vyhodnocení zúčastnilo 39 produktů a druhého 47, je jasný vzestupný trend. Volbu provádí dva tisíce domácností spotřebitelského panelu výzkumné agentury GfK Praha. V jednotlivých domácnostech volí až čtyři osoby starší čtrnácti let - s výjimkou kategorií vína a kondomy, kde volí pouze lidé starší osmnácti let. Návratnost odpovědí třetího ročníku soutěže byla více než devadesát procent. Celkem tedy volilo 3939 zákazníků, což vypovídá o velkém zájmu oslovených spotřebitelů o tuto akci. Účelem programu Výrobky roku je podněcovat tvorbu, inovaci a progresivní vývoj v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží. Jde o označení, které oceňuje inovaci a které dokládá jednoznačnou přidanou hodnotu k tradičnímu pojetí výrobků daného oboru. Spotřebitel je jediný, kdo rozhoduje v konečném procesu. On a pouze on rozhodne o vítězných výrobcích programu Výrobky roku. A koneckonců svou volbou při nákupu vybírá ty úspěšné každý den.

Vítězné výrobky

Kategorie Vítěz Výrobce/distributor

Slané snacky/chipsy Tradiční české brambůrky Intersnack, a. s.

Bohemia - jarní cibulka

Zmrzliny Cortina pistáciová Schöller zmrzlina

a mražené výrobky, s. r. o.

Mražené výrobky 1 2 3 hranolky McCainn Foods, s. r. o.

z brambor

Hotová/instantní jídla Bistro Vitana, a. s.

Přírodní balené vody Poděbradka přírodní Poděbradka, s. r. o.

Ochucené balené vody Dobrá voda light HBSW, a. s., Dobrá voda

citron a grep

Džusy a ovocné nápoje Pfanner červený Pfanner, s. r. o.

pomeranč 2 l

Ledové nápoje Kapucín ledová káva Accom, s. r. o.

Vína Víno Mikulov Bohemia Sekt, a. s.

Péče o vlasy Šampony Dermacol Alphaduct, a. s.

Koupelové přípravky Radox Solutions Balírny Douwe Egberts, a. s.

Zubní kartáčky Aquafresh Max Active GlaxoSmithKline, s. r. o.

Zubní pasty Odol Setuza, a. s.

Dámská hygiena Libresse Classic SCA Hygiene Products, s. r. o.

Toaletní papír Harmony Prima plus SHP Harmanec, a. s.

Dětské pleny Huggies Freedom Kimberly Clark, a. s.

Čisticí/úklidové Real Creme Zenit, s. r. o.

prostředky

FIN25

Kondomy Pepino - jahoda a banán Olza Trading, s. r. o.

PRAMEN: ATOZ EVENT, S. R. O.

  • Našli jste v článku chybu?