ZDENĚK PROCHÁZKA (53), GENERÁLNÍ ŘEDITEL SPOLEČNOSTI PROBO TRANS BEROUN, O DOPADECH LEGISLATIVNÍCH ZMĚN NA AUTOBUSOVOU DOPRAVU:
Stát se chová, jako kdyby neměl příliš velký zájem na kvalitní autobusové dopravě. Markantním příkladem takového chování je zvýšení spotřební daně na naftu, které nedávno schválil parlament. To bude mít negativní dopad na všechny obory závislé na silniční dopravě. Očekávám výrazné zhoršení dopravní obslužnosti řady obcí a měst. Za další bych jmenoval navrhované snížení státní podpory na obnovu vozového parku linkové autobusové dopravy v roce 2004 o 17 %. Snížení státní podpory dále zvýší stáří vozového parku, což může ohrozit bezpečnost cestujících. Třetím výrazným problémem je rozhodnutí o zrušení účelově vázaných dotací na podporu dopravní obslužnosti zabezpečované autobusovou dopravou. Peníze na dopravu se pak mohou rozplynout v jiných problémech.
foto: archiv