PALO ALTO (Bloomberg)– Razantní postoj místo liberálního přístupu se rozhodla uplatnit internetová společnost Yahoo!, která minulý týden přitvrdila politiku ohledně prodeje předmětů podněcujících rasovou nenávist ve své aukční síni. Učinila tak poté, co se dostala do křížku s francouzskými soudy právě kvůli nacistickým materiálům.
Yahoo! rovněž vůbec poprvé zavádí registrační poplatky pro zákazníky, kteří se chtějí jejích on–line aukcí na internetu zúčastnit. Nejpopulárnější vyhledávací portál na mezinárodní počítačové pavučině zakázal dražbu například fašistických vlajek, které se až dosud na jeho stránkách objevovaly v hojném počtu. Zástupci firmy popírají souvislost se soudní kauzou ve Francii. V listopadu soudce pařížského soudu pohrozil společnosti pokutou ve výši 100 tisíc franků denně, pokud nezamezí francouzským uživatelům přístup na stránky s nacistickou tématikou.
Zavedením poplatků se firma snaží částečně vyrovnat pokles z příjmů za poskytování reklamního prostoru. Analytici odhadují, že by uvedená změna mohla společnosti v letošním roce přinést třicet až osmdesát milionů dolarů.