V samotné výrobě motorů a převodovek je podle zprávy NPM ohroženo kolem 88 tisíc pracovních míst. Za obavami z negativních dopadů přechodu k elektromobilům na zaměstnanost stojí skutečnost, že výroba a údržba je u těchto aut méně náročná na práci než u tradičních automobilů. Handelsblatt například upozorňuje, že spalovací motor se skládá přinejmenším z 1200 součástek, zatímco elektromotor tvoří jen asi 200 součástek.
„Předpoklad, že by v příštích letech mohlo zaniknout až 410 tisíc pracovních míst, vychází z nerealistického extrémního scénáře,“ uvedl šéf VDA Kurt-Christian Scheel. Tento scénář podle něj mylně předpokládá, že v Německu se elektromobily a baterie budou do roku 2030 vyrábět pouze v omezeném množství a že se budou převážně dovážet ze zahraničí.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Scheel očekává, že němečtí výrobci do roku 2023 svůj sortiment elektromobilů ztrojnásobí na více než 150 modelů. Velkou část těchto elektromobilů by měli přitom vyrábět v Německu.
Spolková vláda se v rámci svého programu na ochranu klimatu zavázala, že do roku 2030 dostane na německé silnice sedm až deset milionů elektromobilů.
Německý automobilový průmysl v roce 2018 zaměstnával zhruba 834.000 lidí, což bylo nejvíce od roku 1991, upozorňuje agentura Reuters. Představuje důležitý motor růstu německé ekonomiky a je na něm závislá i řada českých podniků.
Dále čtěte:
Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí
Plně veganská Tesla: Muskova automobilka přestane používat kůži
Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen