Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) připravila v rámci Evropského týdne MSP společně s českým Googlem pětidenní vzdělávací projekt s názvem "Získejte náskok!" zaměřený na využití internetu a online nástrojů v podnikání. Týdenní online univerzita podnikatele naučí, jak využít příležitosti na internetu ve svůj prospěch a zvýšení konkurenceschopnosti.
Foto: Týden s internetem
Podnikatelé a firmy se do Týdne s internetem mohou zaregistrovat do 2. října na stránce www.tydensinternetem.cz. Po registraci podnikatelé kromě základních instrukcí dostanou i přehlednou brožuru o základech online reklamy a rozjezdový kupon pro odstartování své první internetové kampaně. Týden s internetem začne v pondělí 3. října. V pěti textových i audiovizuálních lekcích, které budou zveřejňovány od pondělí do pátku, nabídne podnikatelům základní návod na to, jak si poradit s internetem v podnikání. Všichni zaregistrovaní budou kromě toho mít možnost využít speciální uživatelskou podporu v případě dotazů nebo problémů s online reklamou v systému AdWords.
“Zkušenosti ze zahraničí, ale také z Česka, kde už známe mnoho úspěšných podnikatelských příběhů, potvrzují, že internet dnes dokáže malé a střední firmy posunout o velký kus kupředu,” říká Eva Svobodová, ředitelka AMSP a pokračuje: “Nezáleží na velikosti firmy ani na oboru nebo odvětví. Internet vám pomůže, ať už jste řemeslník, máte nějaký chytrý nápad, nebo chcete expandovat mimo dosavadní teritorium. A proto chceme podnikatelům ukázat, jak na to.”
Kromě základů online reklamy a tvorby vlastních kampaní se podnikatelé dozví i o bezplatných analytických a statistických nástrojích, které mohou využít pro svá podnikatelská rozhodnutí a pro neustále zlepšování kvality své komunikace na internetu. Zákazníci, kteří jejich službu či výrobek na internetu budou hledat, je najdou snadněji. V rámci projektu se představí i úspěšní čeští podnikatelé z různých oblastí, kteří již internet ve prospěch svého podnikání využili. Ukáží, jak díky němu získali nové zákazníky, vytvořili online komunitu, nebo nabídli službu, která na trhu chyběla. Kurs pořádá Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s českým Googlem. Mediálním partnerem je nový Profit.
David Hájek, kovář, který kovář který provádí kovářské a zámečnické práce, se v rámci studie Země internetová www.zemeinternetova.cz (BCG ve spolupráci s českým Googlem) vyjádřil: “Kombinací spokojených zákazníků, kteří mě doporučovali dál, a internetu, kde mě našlo asi 30 % nových zákazníků, jsem získal tolik zakázek, že jsem se letos opravdu vůbec nezastavil.”
Jak to v praxi může vypadat? Podívejte se na tři příběhy úspěšných podnikatelů, kteří vzali příležitost na internetu do vlastních rukou:
Může internet pomoci tradičnímu řemeslu? - Kovářství David Hájek
Firma provádějící kovářské a zámečnické práce, montáže a povrchové úpravy. Díky internetu získal tolik zakázek, že „se od začátku roku 2010 nezastavil“.
Jak překonat geografická omezení a hranice - Fler
Online tržiště pro nákup a prodej výrobků tvořených rukodělnými technikami - uměleckých předmětů, užitého designu nebo originální módy. Díky designu a funkcionalitě portálu se podařilo vytvořit silnou komunitu tvořenou prodávajícími a nakupujícími z různých částí Čech a Slovenska. V plánu má Fler expandovat i na další trhy.
Jde na internetu zpeněžit dobrý nápad na chybějící službu? - Chytrý Honza
Cílem portálu Honzova Hypotéka je zjednodušit a zpřehlednit nabídku hypoték na českém trhu. Díky obchodnímu modelu nabízí tento portál svým zákazníkům sazby o více než 0,30 % nižší, než je na trhu běžné.
Zdroj: www.zemeinternetova.cz