Portál Justice.cz nabízí nové funkce, středočeský kraj přichystal portál pro zadávání veřejných zakázek. Microsoft chce jednat s Yahoo!, Google cílí reklamu podle koníčků uživatelů. Zadavatelé internetové reklamy utratili v lednu 200 milionů Kč.
Autor: ČTK
Justice.cz v novém
Ministerstvo spravedlnosti spustilo novou verzi informačního portálu Justice.cz. „Nová verze obsahuje podrobné informace o projektech eJustice a vstupy do jednotlivých aplikací. Nově je na portálu upraveno také přímé vyhledávání v obchodním a insolvenčním rejstříku, kam bude moci každý pohodlně nahlédnout. Jedna z novinek je určena všem, kteří se zajímají o dění v rezortu justice, a to publikování důležitých zpráv, aktualit či oznámení přímo na hlavní stránce portálu“, uvedla Veronika Ludvíková, tisková mluvčí ministerstva.
Středočeský kraj připravil portál pro zadávání veřejných zakázek Středočeský kraj rozjede novou internetovou službu, která bude sloužit obcím i podnikatelům. Tato služba je výstupem projektu PROCURE, který byl financovaný z EU. Jedná se o internetový portál pro elektronické zadávání zakázek usnadňující práci zadavatelům i dodavatelům při zadávání zakázek (prozatím malého rozsahu, tedy do 2 milionů Kč bez DPH na dodávky a služby a do 6 milionů Kč bez DPH na stavební práce). Zadavatelé budou moci zveřejnit kompletní zadávací dokumentaci on-line bez ohledu na velikost souborů, hlavním přínosem projektu je přehled o zakázkách a jejich stavu a přístup k databázi zaregistrovaných firem. Uchazeči budou automaticky elektronicky upozorňováni na nové nabídky. Služba by měla začít fungovat od dubna. Google cílí reklamu podle koníčků uživatele
Společnost Google spustila zkušební verzi zájmově orientované reklamy. V obsahové síti Googlu a na videoserveru YouTube se bude uživatelům zobrazovat inzerce podle jejich koníčků. Novinka má zvýšit příjmy Googlu a majitelů stránek z inzerce, inzerenti na druhé straně budou moci přesněji cílit na své potenciální zákazníky.
Zájmové kategorie se přiřadí k uživatelům anonymně prostřednictvím cookies (historie pohybu na internetu), unikátní adresa uživatele zůstane utajena. Uživatel bude moci nastavit své vlastní okruhy zájmů, případně službu zcela vypnout. V České republice by se měl nový druh reklamy na Google plně rozjet ve druhé polovině roku.
V lednu utratili zadavatelé reklamy na internetu 200 milionů Kč Zadavatelé reklamy v lednu utratili na internetu 200 milionů korun, tedy o dvě třetiny více, než ve stejný měsíc loni. Vyplývá to z údajů Sdružení pro internetovou reklamu. Největším zadavatelem byla společnost Sazka s výdaji téměř 14 milionů korun, následují Allianz Direct a Aukro. Nejvíce inzerce, celkem za 41 milionů, se věnovalo segmentu internetového sázení, za reklamu na auta zadavatelé utratili 22 milionů a za inzerci pojišťovacích produktů 15,5 milionu korun. Microsoft chce jednat s Yahoo!**
Společnost Microsoft by ráda začala znovu jednat s americkou internetovou firmou Yahoo! o spolupráci v oblasti internetového vyhledávání. Mnohokrát otevírané téma je tedy nyní opět aktuální. Počátek nekonečného příběhu patří do února loňského roku, kdy Microsoft nabídl za společnost Yahoo! 47 miliard dolarů. Poté přišly spekulace, prodlužování jednání a i propad akcií obou společností.