Už jste se někdy zeptali sami sebe, jestli toho máte dost? My jsme to před několika měsíci udělali a zjistili jsme, už dávno. Máme dost všudypřítomné hyperkorektnosti, máme dost chůze prošlapanými cestami, máme dost propagandy, máme dost stádnosti, máme dost časopisů, které vypadají jeden jako druhý. Proto jsme dali šanci mladým grafikům z UMPRUM a AVU a nechali je změnit časopis, jenž je sice už 18 let pověstný svým konzervatismem, ale také drzostí a nadsázkou.
Výtvarná stránka časopisu by měla vyjadřovat jeho obsah. Puberťák s lehce šíleným výrazem v očích na obálce zosobňuje generaci dětí pohlcených konzumem a touhou po spotřebním zboží, kterou jim těžko můžeme vyčítat, protože jsme je tak vychovali. Přečtěte si exkluzivní a skvělý rozhovor s ekonomem světového významu Robertem Skidelským a pochopíte.
V každém čísle týdeníku Euro nově najdete i reportáž. Tentokrát jsme se podívali do Prostějova, jenž si kdysi vysloužil přezdívku „středoevropský Jeruzalém“. K dědictví tamní židovské obce jsme se ovšem zachovali odsouzeníhodně a toto trauma rozděluje Prostějov dosud.
Podívejte se na ukázky nové grafiky týdeníku Euro:
V nové sekci Fokus se soustředí to nejlepší, co jsme pro vás za týden nasbírali. Nepřijdete ani o komentáře Pavla Párala či Miroslava Zámečníka. Články v tradiční rubrice Report jsme proti minulosti rozsahově trochu zkrátili, ale nikoli na úkor kvality. Mnohdy exkluzivních zpráv se vám tak dostane více a jejich pročítání je výrazně snazší.
Přidali jsme i několik nových rubrik, vznikla celá nová sekce Panorama. Můžete se těšit na esej, v níž budeme postihovat společenské a ekonomické problémy, které zůstávají trochu stranou veřejného zájmu v Česku. Spisovatel Jan Bílý pro vás připravuje sloupek, jenž je věnovaný vnitřním procesům v korporacích; osobnost z byznysu vám odpoví na to, jakou otázku se v současnosti snaží vyřešit. Poslední stranu jsme věnovali úspěšným ženám a mužům s bohatými životními zkušenostmi, kteří vám prozradí své know-how.
Nové Euro vychází v pondělí 6. června, předplatit si jej můžete zde.
Bavte se a svoje názory pište na pur@mf.cz