Zakázky zahraničních štábů představují šanci nejen pro firmy specializované na filmovou produkci. Na své si mohou přijít instalatéři, malíři nebo třeba prodejci dřeva.
Doprovodné zakázky Zakázky zahraničních štábů představují šanci nejen pro firmy specializované na filmovou produkci. Na své si mohou přijít instalatéři, malíři nebo třeba prodejci dřeva.
Na tvorbě filmů se podílejí desítky malých a středních podniků a řada živnostníků. „Jejich kouzlo spočívá v tom, že jeden český odborník má hned několik specializací. Když Matt Damon potřeboval během natáčení v Praze předělat část zvukové stopy a pronajal si na to zvukovou halu na Barrandově, předložil seznam jednotlivých profesí, které k tomu potřebuje. Do všech kolonek formuláře jsme tenkrát vyplnili jedno jméno. Což je v zahraničí ojedinělé. Předností v takovém případě je, že jeden člověk šetří čas i peníze,“ líčí Radomír Dočekal.
Filmaři hledají partnery
Barrandovská studia neustále hledají drobné firmy, jako instalatéry, podlaháře, malíře, natěrače a elektrikáře, jejichž služby si najímají externě. „V současné době probíhá rekonstrukce hlavní budovy, kde plánujeme modernizaci desítky hygienických zázemí, pak opravy kanalizace. Každoročně spotřebujeme za několik milionů korun dřevo na stavbu filmových kulis. A taktéž se každoročně poptáváme po barvách, chemikáliích či nářadí. Rovněž uvítáme nabídky na dopravu, nákladní i mezinárodní. Dalších příležitostí mohou využít drobní živnostníci nabídkou služeb typu opravy kostýmů, šití bot,“ přibližuje Vladimír Kuba. Nabídky mohou podnikatelé směřovat na ředitele divizí správy areálu či stavby dekorací.
Kvalita jen na oko
Přestože produkční firmy neustále hledají nové dodavatele, není jednoduché naplnit některá jejich očekávání. „Například filmové dekorace nemůže stavět jakýkoliv truhlář. Měl by mít některé specifické vědomosti, třeba to, že kulisy se musejí jen »na oko« postavit bytelně, ale za pár měsíců se musejí lehce rozmontovat. Speciální postupy se odborníci učí i několik let,“ míní Kuba.
Dočekal zdůrazňuje, že nabídky by měly být nejen kvalitní, ale také velmi levné. „Firmy pořád hledají efektivnější a výhodnější služby,“ uzavírá.