Menu Zavřít

UAZ bude prodávat své vozy za virtuální "zemědělskou" měnu biocoin

1. 9. 2017
Autor: uaz.ru

Nový model terénního vozu z ruské automobilky UAZ bude možné koupit za virtuální měnu biocoin, "krytou bioovocem a biozeleninou", vypěstovanými v ruském zemědělství. Nový pickup UAZ Profi je totiž určen především farmářům a rolníkům.

„UAZ je první ruský výrobce, který nabízí nový vůz za virtuální měnu,“ prohlásil ředitel automobilky Vadim Švecov a dodal, že za vůz by mělo být možné zaplatit biocoiny od podzimu.

Biocoiny vymyslel Boris Akimov, zakladatel obchodního řetězce LavkaLavka. Z hlediska ruských zákonů jde vlastně o zákaznickou kartu, která připisuje biocoiny jako věrnostní body. Farmář za své zboží dostane od řetězce biocoiny, za které si pořídí auto, které odveze i půldruhé tuny nákladu. Stejný vůz si ovšem za biocoiny budou moci podle Akimova pořídit i zákazníci, a to nejen obchodů LavkaLavka, protože virtuální měnu podle něj už používají desítky podniků a dále se šíří. Brzy prý má i vstoupit na burzu. Naplno se mají platby v biocoinech rozběhnout od listopadu.


Přijde digitální ráj na zemi? Čtěte více

 Spolek Paralelní Polis v pražských Holešovicích sdružuje hackery a nadšence pro nové technologie


„Vozy UAZ jsou nejlepší kamarádi ruského zemědělství, zejména nevelkých farem,“ tvrdí Akimov podle automobilky. Aniž by opominul dodat, že „současný UAZ je i auto do města, zvláště pokud má obyvatel města i chalupu na vsi či chatu“.

V někdejším komunistickém Československu používali terénní vozy UAZ především vojáci. Současná armáda tehdejší sovětská vozidla nahrazuje vozy vyráběnými především v západní Evropě.

ebf - tip - debata

Světový trh virtuálních měn dosahuje podle odhadů ekvivalentu 160 miliard dolarů. Značný díl připadá na bitcoin, který vznikl v roce 2009 jako alternativa oficiálních měn a během let se prosadil jako přední kybernetická měna světa. Vytváří ji síť počítačů se specializovaným softwarem naprogramovaným tak, aby uvolňoval nové virtuální mince stabilním a postupně se zpomalujícím tempem. Je navržen tak, aby ho nikdo nemohl jakkoli ovlivňovat, tedy ani vlády nebo centrální banky.

Čtěte také:

Alternativní platidla: deset a jeden způsob, jak být na mizině

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).