Přední světový provozovatel alternativní osobní přepravy Uber Technologies přestane vyvíjet samořízené kamiony. S touto technologií se chce podle svého vyjádření nadále soustředit pouze na osobní vozy. První komerční samořízený nákladní vůz na světě poslal Uber na silnici v roce 2016.
Kamion tehdy vezl náklad piva značky Budweiser po 193 kilometrů dlouhé trase po dálnici v Coloradu. Právě nákladní doprava se podle dopravních expertů jevila pro technologii samořízení jako ideální, protože dálniční provoz se zdál být předvídatelnější než nástrahy frekventovaných městských ulic. Záměrem firmy bylo ji zefektivnit a učinit bezpečnější.
Vývoj technologie samořízení ale nepostupoval bez problémů. V březnu Uber uvedl, že po smrtelné nehodě pozastavuje testování automobilů ve všech severoamerických městech. Samořízené auto tehdy porazilo ženu, která přecházela ulici v arizonském městě Tempe.
Uber doufá, že když se cele soustředí na vývoj samořízených osobních vozů, pomůže mu to posunout se kupředu. V e-mailu agentuře Reuters to napsal zástupce firmy Eric Meyhofer.
Sanfranciská společnost čelí ve vývoji technologie samořízení konkurenci firem ze Silicon Valley, včetně Tesly. S vlastními samořízenými vozy chtějí přijít na trh i tradiční automobilky, jako je Ford a General Motors.
Dále čtěte: