International School of Prague je nejstarší mezinárodní školou u nás. Místo klasického biflování vědomostí klade důraz na učení založené na zkušenostech. Snaží se o rozvoj osobnosti žáků, podporu jejich spolupráce ale i sebevědomí.
Vyučovacím jazykem je převážně angličtina. Arnie Bieber, ředitel International School of Prague, je šťastný, že je učitelem. V rozhovoru pro nový Profit říká, že české školství se v zahraničí těší velmi dobré pověsti.
Jaké děti studují na vaší škole? Jsou to převážně děti cizinců nebo Čechů?
ISP je multikulturní komunita 800 dětí a studentů ve věku od tří do osmnácti let, kteří patří k celkem 60 různým národnostem. Důležitým aspektem našeho poslání je proto poznávání a respektování rozdílností jednotlivých kultur, zároveň však klademe důraz i na propojení s českou společností. 14 procent našich studentů je české národnosti.
Co je, respektive jejich rodiče, motivuje k podání přihlášky na vaši školu?
Rodiče našich studentů pracují pro mnoho důležitých mezinárodních společností působících v České republice. Mnoho z nich patří k ambasádám a konzulátům sídlícím v Praze. Tito lidé pro své děti požadují prvotřídní mezinárodní vzdělání. ISP byla založena v roce 1948, je nejstarší a jednou z nejlepších Pražských mezinárodních škol, a proto je po studiu na ní velká poptávka.
Lze nějak stručně popsat systém výuky International school of Prague? V našich programech se snažíme integrovat nejlepší vzdělávací poznatky z mnoha systémů a zároveň usilujeme o to, abychom měli kontakt s českým přístupem ke vzdělávání. Věříme, že efektivní a trvalou formou učení je učení založené na zkušenostech, tedy opak mechanického memorování faktů a informací. Naším cílem je poskytnout studentům příležitost na vlastní kůži zjistit, jak pracují a uvažují profesionálové v dané oblasti – ať už jsou to matematikové, historikové, umělci nebo spisovatelé. Tím se studenti naučí řešit problémy a své dovednosti používat v praktickém životě. Jak byste zhodnotil úroveň českého školství? Nemám dost informací k tomu, abych se mohl vyjádřit ke stavu českého školství, ale například podle průzkumu Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj jsou čeští středoškoláci nadprůměrně dobří v přírodních vědách a české školství se v zahraničí těší velmi dobré pověsti. Co vás vedlo k rozhodnutí stát se učitelem? Učení je zároveň umění i věda. Svou učitelskou kariéru jsem zahájil na newyorských školách a vždycky jsem miloval práci s mladými lidmi. Učení je poslání a já jsem velmi šťastný, že mohu být ředitelem mezinárodní školy. Jak si vybíráte učitele pro svou školu? Náš vysoce kvalifikovaný mezinárodní učitelský sbor reprezentuje celou řadu zemí včetně České republiky. Díky naší pověsti máme to štěstí, že si můžeme vybírat skutečně nejlepší učitele. Jen v minulém roce jsme si mohli vybrat z tisíce uchazečů, kteří reagovali na naši nabídku učitelských míst. Vybíráme si osvědčené profesionály, ty, kteří jsou ve své oblasti nejlepší. Učení je umění, a proto vyžaduje výjimečné a talentované jedince, kterým na jejich svěřencích skutečně záleží. Kladete důraz na další vzdělávání svých učitelů?**
Ano, profesní rozvoj je integrální součástí naší kultury a celý učitelský sbor má v průběhu roku mnoho příležitostí k tomu, aby si prohloubili své profesní schopnosti.