Menu Zavřít

UCHAZEČI O NOVÝ ZÁVOD BMW

17. 10. 2001
Autor: Euro.cz

  • *Arras, severní Francie (270 hektarů)
    -Nabízí velice levný pozemek (čtyři eura za m2).
    -Nezaměstnanost kolem třinácti procent, region, kde dříve převládalo hutnictví s velmi mladým obyvatelstvem.
    -Dobré dodavatelské zázemí, nízké mzdové náklady.
    -Je ale hodně vzdálen od ostatních závodů BMW.
    -Jazykové bariéry.
    -Nemůže očekávat žádnou finační podporu z fondů Evropské unie.

    Augsburg/Bobingen, Bavorsko (300 hektarů)
    -Drahý pozemek (65 eur za m2).
    -Vysoké mzdové náklady.
    -Nezaměstnanost kolem pěti procent, nedostatek pracovníků s potřebnou kvalifikací.
    -Region není podporován z fondů Evropské unie.
    -Blízkost mateřské firmy, výborná infrastruktura.

    Kolín (400 hektarů)
    -Cena pozemku je poměrně vysoká (30 eur za m2).*
    -Podpora z veřejných zdrojů ve výši až 60 milionů eur.
    -Solidní dodavatelské zázemí.
    -Nízké mzdové náklady, ale v regionu s více než desetiprocentní nezaměstnaností chybí pracovníci s kvalifikací.
    -Po dokončení dálničního obchvatu kolem Plzně bude spojení s Bavorskem rychlé.
    -Jazyková bariéra.

    Lipsko, Sasko (620 hektarů)
    -Levný pozemek (deset eur za m2), v průmyslovém parku Plaussig, ale s věcným břemenem.
    -Dobrá dopravní infrastruktura, jež se ještě zlepší, a solidní dodavatelské zázemí.
    -Region s mírou nezaměstnanosti 17,5 procenta má silný potenciál pracovních sil.
    -Je finančně podporován z Bruselu i ze spolkové pokladny.
    -Ve městě už montuje Porsche.

    Schwerin, Meklenbursko–Přední Pomořansko (400 hektarů)**
  1. Levný pozemek (dvanáct eur za m2).
  2. Region s nezaměstnaností kolem patnácti procent má dobrý potenciál pracovních sil.
  3. Dopravní infrastruktura se v dohledné době výrazně zlepší.
  4. Patří mezi regiony vydatně podporované z fondů EU i ze spolkové pokladny.
  5. Příjemné životní prostředí.
  6. Znevýhodňuje ho větší vzdálenost od ostatních závodů BMW.

* Podle Czechinvestu nebyla finální cena ještě stavonovena

MM25_AI

Pramen: Wirtschaftswoche

  • Našli jste v článku chybu?