Menu Zavřít

Uhlí půjde po drátech

26. 6. 2004
Autor: Euro.cz

Appian Group

ebf - tip - debata

PRAHA (hns) - Skupina Appian Group zvýšila loni čistý zisk o 70 procent na 1,089 miliardy korun. Na nárůstu se podstatnou měrou podílely výsledky firem ze skupiny Škoda Holding, kterou Appian získala loni v březnu. „Podobně jako zisk se nám podařilo zvýšit všechny základní ukazatele hospodaření s výjimkou počtu zaměstnanců, který meziročně klesl,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel a předseda představenstva společnosti Jan Vacík.
Na celkových loňských výnosech převyšujících 19,9 miliardy korun se nejvíce podílela Škoda Holding s 11,7 miliardy korun a Mostecká uhelná společnost (MUS) s 6,7 miliardy korun. Výnosy Škody Holding vzrostly meziročně o deset procent, Mostecká uhelná zvýšila objem prodeje uhlí o dvě procenta na 16,96 milionu tun a udržela svůj podíl na českém trhu s hnědým uhlím ve výši 34 procent.
Nejrychleji ve skupině rostl obchod s elektrickou energií, který se meziročně zhruba zdvojnásobil na jednu miliardu korun. Právě prodej elektrické energie by měl být jedním z tahounů růstu skupiny Appian. „Letos počítáme s dalším výrazným nárůstem prodeje elektřiny, možná i o sto procent, což znamená, že dojde ke zvýšení podílu prodeje elektrické energie na tržbách firmy. Vyrovnáváme se tak se skutečností, že poptávka po uhlí je limitována omezením vývozu, takže se snažíme vyvážet uhlí po drátech, tedy ve formě elektřiny,“ dodal Vacík s tím, že Appian také zamýšlí stavbu nového energetického zdroje. „Chceme se na takovéto výstavbě podílet. Ideální by bylo budování kapacity v místě již existující elektrárny nebo teplárny,“ vysvětluje Vacík. Rád by tak využil skutečnosti, že MUS bude schopna těžit hnědé uhlí v lokalitě Vršany jako jedna z mála firem i v rámci současných územních limitů i po roce 2040, a zásobit tak nový zdroj po celou dobu jeho životnosti.
Kromě rozvoje energetické části společnosti hodlá letos Appian pokračovat v restrukturalizaci skupiny Škoda Holding.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).