Mnichovská automobilka BMW přiznává, že bez dostatečné podpory elektromobility jí v automobilové branži ujede vlak. Svým zaměstnancům promítla úspěchy konkurence. Mimo jiné i tvář Elona Muska, který s firmou Tesla vyrábí elektromobily už od roku 2008.
V opuštěné hale bývalého letiště u Mnichova se automobilka BMW snažila nabudit své zaměstnance, že bez výroby elektromobilů nepřežije a bez lásky k nim to do budoucna v automobilové branži nepůjde. Proto jim vedení německé automobilky pouští obrázky Mercedesu, Porsche, Jaguaru, všechny modely na elektrický pohon.
Jaguar I-Pace Concept
„Jsme uprostřed elektrického útoku,“ hřímal podle agentury Bloomberg moderátor, když se objevila fotka Elona Muska. „Musíme to brát velmi vážně.“
V hledišti seděli hlavně zaměstnanci automobilky BMW a cílem bylo navodit strach z toho, jakým směrem se ubírá autoprůmysl. Jasným vzkazem bylo to, že mnichovská automobilka nesmí zaspat nástup masové výroby elektromobilů.
BMW sice už v roce 2013 představilo koncept BMW i3 a v roce 2014 hybridní sporťák i8, ale tvrdá konkurence na trhu zisky firmy ohrožuje.
„BMW v segmentu elektrických aut zaostává,“ potvrdil Ingo Speich z investičního fondu Union Investment, která vlastní asi procento akcií BMW.
Musk má v Německu problém se zaměstnanci. Čtěte více:
Tesla v Německu utahuje šrouby
„Buď budeme součástí této změny, nebo proběhne bez nás,“ uvedl manažer BMW Wolfgang Ober, který prezentoval zaměstnancům trendy u firem Uber Technologies a čínské Didi Chuxing.
Že konkurence nepočká, je nejvíce vidět u hospodářských výsledků nejbližšího konkurenta na poli luxusních vozů, firmy Daimler, která vyrábí auta značky Mercedes.
Prodeje loni BMW rostly tempem okolo pěti procent a zůstávají na stejné úrovni i po prvním čtvrtletí 2017, Daimler ale navýšil dynamiku prodejů až na 16 procent v prvním čtvrtletí tohoto roku.
Mnichovská automobilka přitom do konce desetiletí plánuje uvést na trh jen dva nové modely elektromobilů a první autonomní vůz nebude mít dříve než v roce 2021.
Mercedes naopak už tento podzim představí nový sedan třídy S, jenž má zvládat jízdu bez řidiče na dálnici. „Automobilka BMW ztratila svou vedoucí pozici v inovacích,“ připustil analytik Jürgen Pieper z Bankhaus Metzler.
„Není dostatečně odvážná, aby vedla průkopnické projekty a dělala něco opravdu nového,“ dodal. Zda bude strašení obrázky Elona Muska a stuttgartského rivala Mercedes stačit k „nabuzení“ týmu z Bavorska, zůstává otázkou.
Související články: