Deloitte
Rok 2010 bude pro mnoho českých firem zatěžkávací zkouškou. Přestože se soustředí hlavně na to, aby přežily bez hlubokých šrámů, naštěstí ani v této době nezapomínají na sociální dimenzi. Dokazuje to i vlna příspěvků pro postižené zemětřesením na Haiti. Efektivně zacílená charita je vždy potřebná a je správné, že dominuje v programech firemních sociálních programů. Zapomíná se ale na jiné oblasti, které si také zaslouží podporu – například na mladé umělecké talenty. Příkladem programu firemní zodpovědnosti (CSR), který myslí také na podporu hodnot, je projekt poradenské a auditorské společnosti Deloitte Umění úspěchu, zaměřený na podporu mladých výtvarníků.
„Mladí umělci podporu potřebují a nesporně si ji také zaslouží. V Deloitte jsme se proto rozhodli kromě ostatních aktivit CSR zaměřit také na tuto oblast. Podpora rozvoje talentů je nám blízká, protože nás zajímá i ve světě byznysu,“ vysvětluje Michal Petrman, vedoucí partner Deloitte Česká republika. Tato firma už loni zaujala podporou a zapojením streetartových umělců do kampaně pro nábor nových zaměstnanců.
Výsledkem spolupráce Deloitte a nadějných malířů je pět obrazů na téma intuice, odvaha, vize, znalost a houževnatost, které jsou k vidění nejen v prostorách společnosti, ale také během společenských akcí pro manažery, jež Deloitte podporuje. Přední osobnosti českého byznysu mohou obdivovat díla i na akcích EURO Business Brunch nebo EURO Business Club. Deloitte poprvé představil obrazy na podzim na vernisáži, která přilákala řadu předních zástupců českého byznysu. „V odhodlání podat pomocnou ruku mladému umělci je kus vizionářské odvahy, je to obdobné, jako když podpoříte úsilí primární vědy. Není totiž žádným uměním podporovat zralé a zavedené umělce,“ vyzdvihl náměstek generálního ředitele Komerční banky Peter Palečka, jehož společnost má v této oblasti podobný přístup. Sám má navíc letité zkušenosti z působení ve správní radě Francouzsko-české akademie Telč, která podporuje rozvoj mladých hudebních interpretů.
Autory obrazů jsou Miroslav Polách, Jitka Mikulicová, Martin Gerboc, Evžen Šimera a Ladislava Gažiová. „Je to silná generace se silnými individualitami, zároveň je výtvarně složitá,“ říká kurátor projektu Karel Babíček. Umělcům se otevřela jedinečná možnost představit se skupině potenciálních kupců. Nejde pouze o oněch pět obrazů – ty pravděpodobně budou za určitou dobu prodány v dražbě, jejíž výtěžek Deloitte plánuje odkázat na podporu mladého umění. Byznysmeni mohou kontaktovat autora a dohodnout si například návštěvu ateliéru.